Veľtrh podnikateľských talentov priniesol množstvo stredoškolských nápadov

Tento ročník sa vzhľadom na aktuálnu situácia konal po prvý raz on-line.
Tento ročník sa vzhľadom na aktuálnu situácia konal po prvý raz on-line. / Ilustračná foto: Pexels

Bratislava 19. októbra (TASR) – Aplikácia, ktorá pomáha budúcim stredoškolákom vybrať si školu, slovenský kakaový krém bez palmového oleja, ale aj interaktívny workshop bojujúci proti šikane na školách. To všetko sú úspešné podnikateľské produkty a služby stredoškolákov, ktoré zabodovali na 25. ročníku Veľtrhu podnikateľských talentov. TASR o tom informovala Eva Vargová, riaditeľka vzdelávacej organizácie Junior Achievement Slovensko, ktorá zrealizovala pre študentov Veľtrh podnikateľských talentov.
      

Tento ročník sa vzhľadom na aktuálnu situácia konal po prvý raz on-line. Zapojilo sa 53 študentov z 13 študentských firiem zo stredných škôl z celého Slovenska, ktorí presvedčili odbornú porotu o kvalite svojich produktov a služieb. "Tohtoročné študentské produkty boli naozaj rozmanité od interaktívnych aplikácií, produktov zameraných na ekológiu, zaujímavých druhov sladkostí až po praktické produkty, ktoré vám uľahčia život," povedala Vargová. Odborná porota hodnotila študentské firmy v niekoľkých kategóriách, v ktorých študenti prezentovali svoje dosiahnuté výsledky, tímovú prácu, dobré finančné riadenie či kvalitu svojho produktu.
      

"Ak by mi niekto pred rokom a pol povedal, že budem vďaka programu aplikovaná ekonómia rokovať s ministrom školstva o odkúpení produktu našej študentskej firmy, tak by som sa rozplakal od šťastia a nevedel sa dočkať toho momentu. Teraz, keď mám za sebou dve kolá rokovaní s ministrom môžem povedať, že mi tento program zmenil život," povedal študent Viktor Nagy, prezident študentskej firmy Halo-Ware zo Strednej priemyselnej školy elektrotechnickej na Hálovej ulici v Bratislave, ktorá vyhrala viacero kategórií veľtrhu.
      

Na Veľtrhu podnikateľských talentov ocenili aj učiteľov, ktorí sa žiakom venujú, pomáhajú rozvíjať ich podnikavosť, podporujú kreativitu a inovatívne myslenie.
      

Vzdelávací program študentská firma sa vyučuje ako súčasť programu aplikovaná ekonómia. Študenti si zakladajú skutočnú firmu, simulujúcu akciovú spoločnosť a musia prejsť všetkými krokmi podnikania od založenia, plánovania činnosti, cez marketingový prieskum trhu, vlastnú činnosť až po likvidáciu firmy a rozdelenie zisku ku koncu školského roka.
 

Čítajte viac o téme: Finančná gramotnosť
Zdieľať na facebooku