Na súťaži podnikateľkých nápadov stredoškoláci predstavili aj peňaženku s GPS

Ocenení študenti v súťaži JA Citi International Innovation Camp.
Ocenení študenti v súťaži JA Citi International Innovation Camp. / Foto: FB JA Slovensko

Bratislava 4. októbra (TASR) - Spojenie sušienok s tradičnými slovenskými výrobkami na podporu cestovného ruchu, ekologická kefka s dávkovačom zubnej pasty alebo smart peňaženka, ktorá sa dá v prípade straty vyhľadať pomocou GPS. To sú víťazné nápady slovenských a českých stredoškolákov, ktorí sa zúčastnili na súťaži JA Citi International Innovation Camp.


Takmer sto žiakov malo iba pár hodín, aby vymyslelo inovatívny podnikateľský nápad, pripravilo podnikateľský plán a podrobný rozpočet na jeho realizáciu. Pri práci boli študentom k dispozícii odborníci z praxe. "Výzva znela jasne a všetci žiaci sa jej zhostili veľmi dobre," zhodnotila riaditeľka vzdelávacej organizácie Junior Achievement Slovensko Eva Vargová.


"Vyhrali sme, ale nielen výhra je to, čo si cením. Cenné sú skúsenosti a pocit z dobre vykonanej práce," povedala členka víťazného tímu Viktória Štugelová. Ďalší žiaci ocenili, že na súťaži získali veľa kontaktov aj sebadôveru.


Súťaž zorganizovala nezisková vzdelávacia organizácia Junior Achievement (JA) Slovensko v spolupráci s JA Česko a s podporou nadácie Citi banky. Uskutočnila sa v stredu (3.10.) v Bratislave. Organizátori veria, že žiaci, ktorí sa už v stredných školách naučia kreatívne myslieť, môžu byť pre slovenskú a českú ekonomiku veľkým prínosom.

Čítajte viac o téme: Súťaž
Zdieľať na facebooku