Špičkové firmy vyžadujú od svojich ľudí odvahu

  

Odvaha skúšať neznáme veci a hľadať nové cesty aj napriek občasným chybám, to je jeden z kľúčových faktorov, ktorý by mal spĺňať úspešný uchádzač o prácu v špičkových firmách. O vlastnostiach, ktoré od svojich zamestnancov očakávajú spoločnosti Google, ESET či Tatra banka, sa prišli so študentmi porozprávať priamo ich šéfovia na treťom ročníku kariérneho podujatia Night of chances (NOC) na tému „X – faktor – čo hľadajú v ľuďoch špičkové firmy“.

Akcia sa konala dňa 19. novembra 2013 na Fakulte managementu UK v Bratislave a organizátorovi, občianskemu združeniu Manageria, sa na ňu podarilo prilákať približne päťsto študentov prevažne ekonomických smerov. Cieľom združenia je rozvíjať zručnosti a hodnoty mladých ľudí, aby z nich v budúcnosti vyrástli slušní a schopní lídri pre Slovensko. Počas NOC mali študenti možnosť zažiť bohatý program.


Program Night of chances

Okrem technických znalostí a vysokoškolského diplomu musí životopis nádejného kandidáta obsahovať pridanú hodnotu v podobe mimoškolskej činnosti, športových úspechov alebo účasti na komunitných projektoch. Prítomní top manažéri sa zhodli, že ako prvých vždy vylúčia uchádzačov často striedajúcich zamestnanie. Dôležité podľa nich je, aby sa človek zaujímal aj o dianie vo firme, ktoré priamo nesúvisí s jeho prácou. Týmto spôsobom sa na svoju súčasnú pozíciu vypracoval CEO ESETu Richard Marko. „Človek by sa nemal uzavrieť, že ja robím iba to a zvyšok ma nezaujíma. Zaujímam sa o to, čo sa deje, a keď som schopný uchopiť kontext, je väčšia šanca, že si ma niekto všimne, a že sa postupne dostanem bližšie,“ poradil študentom.

Prostredníctvom panelových diskusií a workshopov mali študenti možnosť nahliadnuť do zákulisia takých významných spoločností, akými sú Accenture, adidas-group, Dell, EY, Heineken, Telefonica O2 a ďalšie.Študentka 3. ročníkaekonómie Lívia mala za úlohu zaviesť nový telekomunikačný produkt na trh. „Náš tím skončil prvý, vyšiel nám najvyšší zisk. Zadanie sa mi páčilo, napriek tomu ma najviac zaujal stánok firmy Dell. Odchádzam odtiaľto namotivovaná a v prvom rade by som si chcela nájsť prácu na čiastočný úväzok.“ Piatak Peter, ktorý študuje informatiku, si akciu pochvaľoval. „Je super, že takéto podujatie na Slovensku existuje, pretože veľa študentov nevie, čo ďalej, či zostanú v tejto krajine, alebo pôjdu preč. Toto podujatie dokazuje, že sú tu fajn zamestnania a oplatí sa tu zostať. Myslím, že to pomôže usmerniť študentov v ich kariére.“


Mladí vysokoškoláci snívajú o tom, že rozbehnú vlastný biznis. Práve podnikaniu by dala prednosť polovica z nich pred prácou v korporácii či consultingu. Na možnosti podnikať študentov najviac priťahuje sloboda v práci, ktorá zahŕňa flexibilný pracovný čas a iné výhody. Zakladateľ spoločnosti Martinus.sk Michal Meško im pripomenul, že ruka v ruke so slobodou v podnikaní prichádza zodpovednosť. „Keď sa opýtate podnikateľa, koľko hodín denne pracuje, je to ako keby ste sa opýtali zamilovaného človeka, koľko hodín denne je zamilovaný,“ povedal.


Night of chances- panelová diskusia

Šéfovia úspešných firiem, ktoré študenti v prieskume združenia Manageria označili za najžiadanejších zamestnávateľov, sa predstavili v uvoľnenej atmosfére a študent ich mali šancu zaujať aj počas osobných rozhovorov.  Niektorých z nich možno čaká osud Ingrid Krajčiovej, ktorú si vybral Country manager  Google Slovensko Rasťo Kulich, a dnes tam pracuje ako manažérka jedného z programov.

Čítajte viac o téme: Absolventi, Kariéra
Zdieľať na facebooku