Občianske združenie Nexteria zrealizovalo medzi IT študentmi prieskum, kto je pre nich najlákavejším zamestnávateľom.
Až 68 % študentov a absolventov IT odboru si vybralo firmu ESET. Silný príbeh pocitovo vybudovanej firmy od úplnych základov až na celosvetovo významného lídra v IT sektore v predaji antivírusových programov vzbudil u mladých študentov výrazný záujem.
Takmer polovica z viac ako 450 oslovených by neváhala prijať ani pozíciu v čínskej technologickej spoločnosti Lenovo a trojicu top chlebodarcov uzatvára Tatra banka, ktorú by si vybralo 37 % respondentov.
„Študentom v našich rebríčkoch pravidelne imponujú perspektívne firmy prinášajúce inovácie. Víťazný ESET vnímajú ako globálnu špičku, ktorá vyrástla na Slovensku a to študentov veľmi oslovuje. Lenovo je nováčikom a jeho úspech stojí taktiež na technologických inováciách ako aj na silnej globálnej značke. Tatra banka dlhodobo ponúka kvalitné služby postavené na popredných technológiách,“ hovorí Radoslav Tausinger, gestor projektu Night of Chances v organizácii Nexteria.
Na ďalších miestach sa tiež striedajú inovatívne slovenské spoločnosti so špičkovými medzinárodnými firmami. V súboji o tretiu priečku len tesne zaostal slovenský vývojár GPS navigácií Sygic (36%). „Sme veľmi radi, že Sygic sa umiestnil v hlasovaní ako jedna z najzaujímavejších IT firiem na Slovensku. Veríme tomu, že máme čo ponúknuť mladým ľudom. Sami máme väčšinou do 30 rokov a sme slobodná a otvorená firma, kde si navzájom tykáme. Zložení sme v malých tímoch, ktoré pracujú na vlastných cieľoch a zadaniach,“ hovorí CEO Sygic Michal Štencl. Hneď za Sygicom sa umiestnila nemecká automobilka Volkswagen (35%), jeden z najväčších zamestnávateľov na Slovensku.
S neveľkým odstupom nasledovali slovenská webhostingová spoločnosť WebSupport (30 %) a juhokórejská firma Samsung (29 %). Rebríček 10 naj zamestnávateľov dopĺňajú spoločnosť Cisco zaoberajúca sa sieťovými prvkami, úspešné slovenské internetové kníhkupectvo Martinus.sk a americká telekomunikačná spoločnosť AT&T (všetci po 28 %).
Išli by za nimi aj do sveta
V minulosti prejavovaný záujem IT študentov o prácu v zahraničných firmách motivoval Nexteriu osobitne zaradiť do prieskumu tie, ktoré IT-čkarov na Slovensku (zatiaľ) nezamestnávajú. V rámci tejto kategórie spoločností túži väčšina z oslovených študentov (61 %) pracovať pre amerického giganta Google. Ten sa na prvých priečkach rebríčkov Nexterie uhniezďuje dlhodobo so železnou pravidelnosťou. S väčším odstupom nasledujú jeho krajan Apple, technologická firma známa logom s nahryznutým jablkom (42 %), a internetový predajca Amazon (39 %). Vývoj počítačových a video hier vo firme Electronic Arts láka 29 % IT mládeže, o niečo menej (27 %) by sa chcelo dostať pod ochranné krídla počítačovej spoločnosti Dell.
S predstaviteľmi spoločností, ktoré si študenti zvolili v prieskume, sa budú môcť stretnúť a porozprávať už 28. apríla 2015 na 3. ročníku kariérneho podujatia Night of Chances (NOC) Technology 2015, ktoré sa uskutoční na Fakulte informatiky a informačných technológií STU v Bratislave. Možno šéfov firiem zaujmú natoľko, že sa budú domov vracať ľahší o CV-čko a s dohodou o stáži vo vrecku.
Nexteria je občianske združenie, ktoré pripravuje a podporuje mladých ľudí, aby sa stali motormi pozitívnych zmien v biznise, politike či iných kľúčových oblastiach spoločnosti.