12.11.2015 |
Viac ako 500 študentov a vyše 20 reprezentantov popredných firiem pôsobiacich na Slovensku sa v stredu 11. novembra stretlo na Fakulte manažmentu UK v Bratislave na nočnom kariérnom podujatí združenia Nexteria, Night of Chances Business 2015 (NOC). Rekordný počet účastníkov so záujmom o stáže, zamestnanie či naštartovanie kariéry prilákala jedinečná šanca osobne sa porozprávať s lídrami slovenského biznisu. „Workshopy, diskusie, prednášky, rady a najmä priamy kontakt s potenciálnymi zamestnávateľmi je to, čo tento rok prilákalo na NOC najviac študentov v histórii podujatia. Počas NOC-i nám ide o to spájať najlepšie firmy s najlepšími študentmi," uviedol Tomáš Hasala, CEO občianskeho združenia Nexteria, ktoré NOC organizuje. Študenti si mohli firmy vyberať v prieskume a spolu s prihláškou na podujatie poslali organizátorom stovky životopisov. Bohatý program si spoločne užívali až do nočných hodín.
Lídri radili
Za motivačnú bola označená hlavná panelová diskusia večera s Petrom Škodným, šéfom Accenture, Rasťom Kulichom, riaditeľom slovenskej pobočky internetového gigantu Google a Petrom Virsikom, generálnym riaditeľom adidas-Group pre strednú a východnú Európu. Úspešní manažéri radili študentom, ako správne naštartovať kariéru, ako zaujať na pohovore a osloviť vlastnou osobnosťou firmu svojich snov. Neformálnosť podujatia a bezprostrednosť študentských otázok ich ale prinútila hovoriť aj o osobných skúsenostiach, o tom, čo pre nich znamená rodina, aké knihy zmenili ich pohľad na svet, či koľko hodín denne spia. „Kariéra je len výsledkom toho, že človek robí to, čo má rád. V prvom rade si treba odpovedať na otázku, kvôli čomu by som každý deň vstával aj o piatej ráno. V živote aj kariére budete úspešní len vtedy, keď budete robiť to, čo budete mať radi,“ radil študentom Peter Virsik z adidas-Group. „Stavajte na svojich silných stránkach a nesústreďujte sa len na nápravu svojich nedostatkov,“ bola hlavná rada, ktorú študentom odovzdal šéf slovenského Google-u, Rasťo Kulich.
Šanca jeden na jedného
Panelové diskusie a odborné prednášky boli zamerané na témy ako digitálny marketing, budovanie značky, podnikanie či líderstvo a manažment. Úspešné firmy ako Amazon, Dell, HEINEKEN Slovensko, IKEA, Tatra banka, ale aj program Teach for Slovakia priviedli vlastných personalistov, ktorí vo svojich prezentačných stánkoch hľadali medzi študentmi talenty a potenciálnych zamestnancov.
Okrem toho mali študenti už pred podujatím možnosť získať miestenku v jednom zo sedemnástich workshopov a niekoľkých špeciálnych stretnutiach „jeden na jedného“ s riaditeľmi korporácií, tzv. speed dating. „Minulý rok sa nám na tomto podujatí podarilo objaviť až niekoľko mladých talentov, ktorí k nám potom nastúpili na stáž a zdá sa, že aj dnešný večer bude úspešný,“ povedal po jednom zo svojich 10-minútových „rande“ so študentom Peter Virsik z adidas-Group. Zoči voči so študentmi o ich kariérnych vyhliadkach intezívne diskutoval aj Bernhard Henhappel, člen predstavenstva a risk manažér Tatra banky.
Izabela Malašenková, študentka Univerzity Komenského dnes pracuje aj ako manažérka inovačných technológií v spoločnosti Pricewise: „Minulý rok som bola na NOC-i účastníčka, dnes som tu už ako zamestnankyňa firmy Pricewise, s ktorou ma spojila Night of Chances v roku 2014,“ hovorí o svojej skúsenosti spred roka Izabela.
Už tradičné podujatie v priestoroch Fakulty manažmentu sa nieslo v otvorenej atmosfére a je isté, že aj mnohí ďalší vďaka Night of chances budú môcť naštartovať svoju budúcu kariéru. „Bola to výborná príležitosť stretnúť tých, ktorí v slovenskom biznise niečo znamenajú a dozvedieť sa od nich, ako na to,“ hodnotil akciu študent Eduard.
O Nexterii Nexteria je nezávislé občianske združenie, ktorého cieľom je meniť Slovensko. Združenie verí, že vzdelávanie a príprava novej generácie schopných mladých ľudí je kľúčom k zlepšeniu. Poslaním Nexterie je pripravovať a podporovať mladých, aby sa stali motormi pozitívnych zmien v biznise, politike, či iných kľúčových oblastiach.