Články: Pre študentov
O projekte

 

Študenti si na svojich vysnívaných zamestnávateľoch najviac cenia firemnú kultúru

TS
Autor článku
Ilustračná foto: Bigstock
  Ilustračná foto: Bigstock

Bratislava,  23.októbra 2015Vysokoškoláci za najväčší benefit budúcich zamestnávateľov označujú kolektív a firemnú kultúru. Vyplýva to z prieskumu, ktorý občianske združenie Nexteria uskutočnilo na vzorke vyše 400 študentov. Najlákavejším zamestnávateľom ostáva pre nich aj v tomto roku spoločnosť Google.


Občianske združenie Nexteria uskutočnilo prieskum medzi študentami bratislavských vysokých škôl ekonomického a manažérskeho zamerania.  Prieskum sa zameriaval aj na faktory, ktoré vplývajú na ich výber budúceho zamestnávateľa. Až polovica študentov podľa neho za najdôležitejšiu oblasť označuje ľudí a kultúru. „Možnosti kariérneho rastu a výška platu sú pre študentov takmer rovnako dôležité ako pracovný kolektív. Naopak, len malý počet z nich sa pri výbere necháva ovplyvniť referenciami kamarátov a známych,“ vysvetľuje Radoslav Tausinger z organizácie Nexteria.

 

Google, ESET a Tatra banka stále najžiadanejší

V rebríčku najžiadanejších zamestnávateľov nenastali na popredných miestach oproti minulému roku zmeny. Prvenstvo si drží americký IT gigant Google, nasledovaný slovenskými spoločnosťami ESET a Tatra banka.

Tomáš Hasala, CEO organizácie Nexteria hovorí, že firmy, zameriavajúce sa na inovácie a neustály rast, lákajú najviac študentov: „Práve dobrý imidž a firemná kultúra spoločností Google, ESET a Tatra banka sú známe aj medzi mladými, a to firmám dodáva atraktivitu. Mladí chcú nájsť v pracovnom prostredí naplnenie svojich záľub, zdroj príjmov, ale aj motivujúce a inšpiratívne zázemie pre svoj ďalší osobnostný rozvoj.“

Spoločnosti Dell, adidas Group, EY alebo Accenture sa tradične umiestňujú na vrchole rebríčka. Naopak v tomto roku si polepšili firmy ako VÚB, Henkel, Johnson Controls alebo HEINEKEN Slovensko. Úspešné slovenské firmy tento rok okrem ESETu, BUBO a Martinus doplnila aj marketingová agentúra Zaraguza. „Medzinárodné spoločnosti, ale aj tie slovenské, ktoré na medzinárodnom trhu pôsobia, sú atraktívne aj možnosťou čiastočného pôsobenia v zahraničí alebo cestovaním, čo za smerodajné označil takmer každý piaty študent,“ hovorí Tausinger.

 

Podujatie NOC Business 2015 pre kariérne príležitosti

Predstavitelia najžiadanejších spoločností, ale aj ďalší odborníci na kariérny rast mladých sa stretnú 
11. novembra v Bratislave na podujatí Night of Chances (NOC) Business 2015. Študenti tak získajú jedinečnú príležitosť stretnúť a porozprávať sa s poprednými predstaviteľmi firiem a organizácií.  Očakávaná je účasť CEO až 15-tich firiem: „Po štyroch úspešných ročníkoch očakávame, že jubilejný piaty ročník pritiahne historicky najvyšší počet účastníkov. Prinášame totiž zaujímavých hostí a rozširuje sa aj účasť firiem, čo zvyšuje šance na naštartovanie kariéry u študentov. Doterajšie podujatia navštívili stovky mladých a práve u nás, na NOCi, sa viacerým z nich podarilo nakopnúť svoju vysnenú kariéru,“ motivuje Radoslav Tausinger z Nexterie, ktorý je aj gestorom projektu Night of Chances.


Čítajte viac o téme: Kariéra
Páčil sa ti článok? Pošli ho ďalej!
Zdieľať na facebooku
Diskusia

Si vysokoškolák? Prihlás sa do nášho newslettru a získaj novinky a zaujímavé informácie z oblasti vzdelávania.