Študenti randili s top manažérmi na Slovensku

  

Bratislava 21. novembra – Koľkokrát za život má vysokoškolák možnosť porozprávať sa tvárou v tvár s riaditeľmi a manažérmi špičkových firiem, ktoré úspešne prerazili v zahraničí? Občianske združenie Nexteria sprostredkovalo túto a ďalšie priame skúsenosti mnohým študentom 20. novembra 2014 na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave v rámci 4. ročníka jedinečného kariérneho podujatia Night of Chances (NOC) Business 2014.

 

 

„Nemáme žiadny menší cieľ, než to, že ideme meniť budúcnosť Slovenska, a že si myslíme, že vieme, ako na to. Vieme, že tá cesta ide cez mladých ľudí, ktorým sa našimi aktivitami snažíme dávať vzdelanie a zmysel pre etiku,“ priblížil nový CEO Nexterie Tomáš Hasala.

 

 Tomáš Hasala - Nexteria

Tomáš Hasala, nový CEO združenia Nexteria

 

Tento rok prišiel na NOC rekordný počet študentov, bolo ich vyše 400. Prezentujúcich sa firiem bolo 18, tiež najviac doteraz. Účastníci sa mohli dostať šéfom spoločností priamo pod kožu. Počas niekoľkominútového rozhovoru jeden na jedného sa ich pýtali na to, ako vyzerá ich bežný pracovný deň, či aké majú šance zamestnať sa v ich firme. Takzvaný speeddating s účastníkmi podujatia absolvovali šéf adidas Group v strednej a východnej Európe Peter Virsik, senior manažérka Accenture Alena Kanabová či obchodný a marketingový riaditeľ Esetu Miroslav Mikuš.

 

„Myslím si, že speeddating je dobrá možnosť pre mladých ľudí adresovať otázky, ktoré sú pre nich momentálne urgentné a dôležité, človeku, ktorý im môže dať nejakú inšpiráciu, ako zvážiť iný postup a nájsť riešenie, ktoré by bez toho rozhovoru asi nenašli,“ zhodnotil Virsik.

 

Vysokoškoláci po skončení rýchleho rande neskrývali nadšenie. „Predstavte si, že ste futbalista a stretnete sa s Ronaldom. Bol som totálne nervózny, ale inak to bolo veľmi príjemné. Pán Virsik sa so mnou bavil ako s úplne rovnocenným, takže by som to každému odporučil. Jediné, čo ľutujem, že to netrvalo dlhšie ako 10 minút,“ podelil sa o svoj zážitok študent 1. ročníka manažmentu a absolvent farmácie Adam.

 

Peter Virsik z adidas Group a študent Adam

 

„Bolo to perfektné, bola tam veľmi uvoľnená atmosféra. Rozprávali sme sa hlavne o mojich skúsenostiach, o tom, kde som pracovala a čím by som vedela prispieť rozvoju firmy,“ dodala študentka 3. ročníka manažérskej informatiky Martina.

 

Peter Virsik- adidas Group -Night of chances

Peter Virsik z adidas Group so študentkou Martinou

 

O začiatkoch svojej kariéry v biznise i odporúčaniach pre rozvoj schopností a zručností už počas školy študentom v hlavnej panelovej diskusii Otvorene o kariére porozprávali okrem Virsika a Škodného výkonní riaditelia Tatra banky Igor Vida a Esetu Richard Marko. „Je výborné mať talent, tvrdá práca je nevyhnutná k tomu, aby ste s ním niečo dosiahli,“ zdôraznil Vida. „Prvá vec je naučiť sa byť sám sebou, mať vlastný názor a nebáť sa ho povedať,“ radil Škodný.

 Night of chances

 

Prípadové štúdie z reálneho prostredia firmy riešili vysokoškoláci na atraktívnych workshopoch. Peter Chovanec zo spoločnosti Google, ktorú si v októbrovom prieskume Nexterie zvolili študenti biznis smerov za najžiadanejšieho zamestnávateľa, hľadal človeka na pozíciu Industry analyst. Troch či štyroch z nich, ktorí ho pri riešení úlohy najviac zaujali, pozval na osobný pohovor.

 

Začiatky podnikania na Slovensku účastníkom NOCi priblížili zakladateľ Profesie Dalibor Jakuš, majiteľka kleinert creative house Dana Kleinerta zakladateľ Neulogy Ivan Štefunko. Úspešný slovenský podnikateľský príbeh na akcii reprezentoval aj zakladateľ Bubo Travel Agency Ľuboš Fellner. „Za tým, čo robíme, je mohutná dávka fanatizmu a absolútnej vášne pre cestovanie. Keď je niekto dostatočne bláznivý, veľmi inteligentný, ale aj veľmi pracovitý, tak má u nás šancu,“ prezradil.

 

O tom, že skúsenosti z praktických úloh na workshopoch Night of Chances možno zužitkovať aj v skutočnom živote, svedčí úspech študentov Nexterie Hany Hozzankovej, Michalov Kiktu, Jurča a Ota Karasa, ktorí nedávno skončili v konkurencii takmer 30 tímov na 2. mieste medzinárodného Strategy Cupu  organizovanom spoločnosťou Boston Consulting Group v Prahe. „Makali sme päť dní, deväť hodín denne, chodili sme spávať o štvrtej ráno, na prezentácii sme robili asi 17 hodín. Je za tým tvrdá práca a dobrá kombinácia nášho štvorčlenného tímu,“ opísal študent financií Oto.

 

 

Zdieľať na facebooku