Workshop NTC I.
Organizátor kurzu: Pro Solutions,s.r.o.
Pridať medzi obľúbené
Obľúbené
09.04.2015
Prešov
Jarkova ulica
vždy v čase od 10,00 - 15,00 hod.
Prihlás sa
O kurze
Kontakt
Obsah kurzu
1. časť: Vývoj detí v predškolskom veku z pohľadu neurofyziologických poznatkov
V predškolskom veku je rýchlosť tvorby nových prepojení medzi neurónmi neporovnateľne väčší ako po siedmom roku života. V tejto fáze stimulácie neurónov sa nachádza odpoveď na otázku, či dieťa dosiahne svoj biologický potenciál alebo nie... Prvá časť vzdelávacieho workshopu venuje pozornosť nasledovným témam: - Hry, ktoré podporujú vývoj dieťaťa a ktoré nie
- Metódy pre dodatočnú stimuláciu rozvoja sinapsií:
· cvičenia na rozvoj motoriky· cvičenia na rozvoj grafomotoriky· cvičenia pre akomodáciu oka
2. časť: Stimulácia rozvoja asociatívneho myslenia
Proces čítania a spoznávania abstraktných symbolov je jedným z najkomplikovanejších procesov, ktorý dieťa musí zvládnuť. Abstraktné pojmy akými sú písmenká, dieťa spája do celku, do slov a neskôr do viet, ktoré si musí zapamätať. Túto zručnosť je potrebné ovládať čím skôr, a to v období intenzívneho dozrievania mozgu (teda pre nástupom dieťaťa do základnej školy). Druhá časť vzdelávacieho workshopu venuje pozornosť nasledovným témam: - Abstrahovanie, vizualizácia
- Abstraktná klasifikácia a triedenie
- Asociácia, hudba
3. časť: Stimulácia rozvoja funkčného myslenia
Najnovšie výskumy potvrdzujú, že logické myslenie a rýchle riešenie problémov sa môže cvičiť a že aj mozog podobne, ako je to aj pri ostatných orgánoch, sa môže dostať do dobrej výkonnostnej kondície. Rozprávky a otázky, ktoré sú súčasťou tretej vzdelávacej časti, sú koncipované tak, aby vytvárali atmosféru vhodnú pre rozmýšľanie a riešenie hlavolamov. Cieľom je sprostredkovať deťom pri procese rozmýšľania radosť z ich úspešného riešenia.Ako tvoriť vhodné otázky a ako motivovať deti k hľadaniu odpovedí? Ako tvoriť podotázky, ktoré pomáhajú hľadať riešenia, ale nepodsúvajú ich? Tretia časť prinesie odpovede na mnohé otázky ako aj spôsoby, ktorými možno rozvíjať konvergentné a divergentné myslenie detí.
Cieľ kurzu
Cieľom NTC programu je priniesť dieťaťu správnu stimuláciu v období, keď si intenzívne vytvára schémy a vzorce rozmýšľania a vlastné názory. Evokuje prirodzený záujem a zvedavosť dieťaťa prostredníctvom zaujímavých úloh a hier, čím rozvíja jeho funkčné myslenie.
Implementácia vzdelávacieho programu NTC prináša
- rozvíjanie rozumovej schopnosti dieťaťa.
- prevenciu narušenej schopnosti koncentrácie a nedostatku pozornosti, ktoré sa môžu prejaviť v škole (dyslexia).
- rozvoj koordinácie pohybu a motoriky.
- rozvoj rýchleho rozmýšľania a argumentácie (funkčná vedomosť).
- zvýšenie počtu neurónových prepojení a s pomocou špecifických cvičení aj mozgovej kapacity spracúvajúcej informácie.
- vzdelávací program je prínosom pre každé dieťa, veľmi užitočný je pri vzdelávaní nadaných detí či pri rozvoji talentu...
Implementácia vzdelávacieho programu NTC prináša
- rozvíjanie rozumovej schopnosti dieťaťa.
- prevenciu narušenej schopnosti koncentrácie a nedostatku pozornosti, ktoré sa môžu prejaviť v škole (dyslexia).
- rozvoj koordinácie pohybu a motoriky.
- rozvoj rýchleho rozmýšľania a argumentácie (funkčná vedomosť).
- zvýšenie počtu neurónových prepojení a s pomocou špecifických cvičení aj mozgovej kapacity spracúvajúcej informácie.
- vzdelávací program je prínosom pre každé dieťa, veľmi užitočný je pri vzdelávaní nadaných detí či pri rozvoji talentu...