Obsah kurzu
Aplikácia inkluzívneho prístupu v hlbokom prepojení na filozofiu C. Rogersa slobody a zodpovednosti je vtisknutá práve do tohto vzdelávania pre učiteľov. Ide o silne zážitkové vzdelávanie zamerané na získanie kompetencie facilitácie reflexie v práci so skupinami detí/ žiakmi: - ranné kruhy na začiatku vyučovania,
- reflexia vo vyučovacích hodinách,
- skupinová práca,
- sebahodnotenie žiakov,
- práca s nedostatkami a zdrojmi,
- mediácia konfliktov,
- večerná reflexia na mimoškolských sústredeniach
- a ďalšie zaujímavé techniky a kompetencie.
Vzdelávanie ponúka aj neuropsychologický pohľad na reflexiu pri stimulovaní vyšších centier mozgu, ale aj základné techniky a kroky zavádzania reflektívneho inkluzívneho prístupu do školského prostredia, priame ukážky a zážitkové kruhy s účastníkmi, ale aj v triedach na vybraných školách. Kurz je zložený zo troch 2-dňových častí, ktoré absolvujete v priebehu 3 mesiacov s mentoringom počas skúšania a zavádzania reflektívnych prvkov do svojej práce.
Cieľová skupina
- Pedagogickí a odborní zamestnanci, ktorí majú možnosť počas programu pracovať s triedou/skupinou detí alebo žiakov od 3. ročníka ZŠ až po koniec SŠ.
Odborný garant:
Viktor Križo
Lektori:
Eva Kúdelová, Viktor Križo, Dávid Králik
Kurz je spojený s pobytom:
nie