Rešpektovať a byť rešpektovaný

Organizátor kurzu: MC Tik Tak
Rešpektovať a byť rešpektovaný
Pridať medzi obľúbené Obľúbené
08.03.2014
Ivanka pri Dunaji
22.03.2014
Ivanka pri Dunaji
29.03.2014
Ivanka pri Dunaji
12.04.2014
Ivanka pri Dunaji
09:00 -16:30
Ivanka pri Dunaji
Námestie padlých hrdinov 7
Prihlás sa
0 z 5
  0 ľudí hodnotilo tento kurz
Chcem hodnotiť



O kurze
Objednávka
Kontakt

Obsah kurzu

Kurz reflektuje výchovné a komunikačné postupy v každodenných situáciách a je určený rodičom, starým rodičom, učiteľom, vychovávateľom, vedúcim v mimoškolskej činnosti detí a ďalším záujemcom. Kurz vychádza z publikácie Respektovat a být respektován (P. Kopřiva, J. Nováčková, D. Nevolová, T. Kopřivová).

1.seminár 8. 3. 2014 (sobota), 9.00 – 16.30 hod. AKO VYJADROVAŤ OPRÁVNENÉ POŽIADAVKY I. Vyjasníme si, čo je a čo nie je rešpektujúci prístup. Prečo tradičné prístupy (príkazy, dohováranie, hrozby, vyčítanie, dávanie za vzor...) často nezaberajú? Deti sa ani tak nebránia tomu, čo od nich chceme (obliecť sa, upratať…), ale forme, akou to vyžadujeme. Preberieme princípy dobrej komunikácie (ktoré platia aj medzi dospelými) a aj konkrétne postupy a komunikačné zručnosti, ktoré obmedzujú množstvo konfliktov s deťmi a súčasne budujú ich sebaúctu.

2.seminár 22.3. 2014 (sobota), 9.00 – 16.30 hod. AKO VYJADROVAŤ OPRÁVNENÉ POŽIADAVKY II. EMÓCIE A EMPATICKÁ REAKCIA Dokončenie 1. témy. Hlavnou témou sú emócie: ako fungujú, načo nám sú. Preberieme bežné spôsoby, ako ľudia reagujú na emócie druhých, a prečo nemôžu druhému pomôcť, aj keď sú dobre mienené (zľahčovanie, rady, logické vysvetľovania zlyhávajú). Formy empatickej reakcie.


3.seminár 29. 3. 2014 (sobota), 9.00 – 16.30 hod. RIZIKÁ TRESTOV A ČO NAMIESTO NICH Akú odozvu zvoliť namiesto trestu? Tresty účinkujú len krátkodobo, učia deti chovať sa podľa požiadaviek dospelých tak, aby sa vyhli trestom či získali odmenu, a nie preto, že je to tak správne. Tresty môžu mať aj ďalšie negatívne dopady na správanie a vývin dieťaťa. Rozoberá sa pojem vnútorná a vonkajšia motivácia, definujú sa pojmy trest, prirodzený a logický dôsledok. Ponúkneme alternatívne postupy založené najmä na spoluúčasti detí pri riešení a náprave nevhodného správania. Konflikty medzi deťmi, ako na ne reagovať. Prepojenie doposiaľ prebraných komunikačných zručností s opakujúcimi sa problémami: poriadok, ranné vstávanie, rozdelenie povinností v domácnosti, požičiavanie hračiek...


4.seminár 12. 4. 2014 (sobota), 9.00 – 16.30 hod. AKO VYJADRIŤ OCENENIE A SPÄTNÚ VAZBU (RIZIKÁ ODMIEN, POCHVÁL A SÚŤAŽÍ). Pochvaly a odmeny môžu mať tiež svoje nežiaduce účinky – berú deťom ochotu učiť sa a správať sa dobre, pokiaľ za to nič nezískajú. Rovnako ako tresty znižujú vnútornú motiváciu. Preberieme postupy vedúce k rozvoju pozitívnych vlastností, nezávislosti na autorite, sebahodnoteniu, schopnosti robiť veci pre ne samé, nie iba pre spokojnosť druhých ľudí. Súvislosť vnútornej motivácie a kvalitného vzdelávania. Riziká súťaží.

Cieľová skupina

Rodičia, starí rodičia, vychovávatelia, učitelia.

Kurz je spojený s pobytom:

nie

Zaujal ťa kurz? Máš na organizátora otázku, alebo chceš zistiť o ňom viac? Vyžiadaj si viac informácií.
  • Najrýchlejší spôsob ako kontaktovať organizátora
  • Všetky informácie sú zdarma

Vaše údaje

Meno*
Priezvisko*
Email*
Telefón*
Kraj
Pohlavie
Vaša otázka
Vyžiadať informácie zdarma
Vyžiadať informácie o kurze
Páči sa ti kurz? Povedz o kurze svojím priateľom.
Zdieľať na facebooku