Graficko-fotografický krúžok
Organizátor kurzu: Stredoeurópsky dom fotografie
Pridať medzi obľúbené
Obľúbené
03.10.2019
Začíname prvý októbrový týždeň vo štvrtok 03.10.2019 o 16.00.
Prihlás sa
O kurze
Poplatky
Galéria
Kontakt
Obsah kurzu
Pomôžeme Vám rozvinúť talent
Vášho dieťaťa. Hravým spôsobom ho zasvätíme do graficko-výtvarného sveta. Predmetom
krúžku bude okrem praktických zručností aj nahliadnutie do dejín a teórie tohto
média. Ukážeme si ako použiť počítač v tvorbe a vytvoriť tak malé umelecké
dielka.
V skupine maximálne 11 detí, čo umožňuje lektorom
individuálny prístup ku každému.
V cene kurzu sú zahrnuté pomôcky, prípadné požičanie digitálneho fotoaparátu,
pitný režim, tlač fotografií na záverečnú výstavu.
Témy a program kurzu
V období zahltenia digitálnym obrazom sa stáva čoraz dôležitejšou
schopnosťou vedieť s týmto materiálom pracovať. Počas roka sa naučíme základy
počítačovej grafiky. Budeme vedieť pracovať s vektorovým ako aj bitmapovým
obrazom. Súčasťou našich vedomostí sa stane nahliadnutie do dejín, ktoré
predchádzali vzniku samotnej fotografie a grafiky.
Základy
počítačovej grafiky - rozdiel medzi vektorovým a bitmapovým súborom. Možnosti
ich spracovania. Spôsob otvorenia, veľkosť súboru, možnosti úprav.
Krivky -
hlbšie pochopenie vektorového obrazu.
Body -
hlbšie pochopenie rastrového obrazu.
Digitálna
fotografia – spracovanie nafoteného obrazu v grafických programoch. Základné úpravy
tonality, jasu a kontrastu, orez.
Duplikácia
a manipulácia obrazu - Komplikovanejšie manipulovanie s fotografickým obrazom.
Zásah do fotografie.
Digitálna
koláž - Spájanie fotografie a digitálneho obrazu do celkov. Tvorba nového
obsahu použitím rovnakých prvkov
Písmo -
Práca s písmom. Vkladanie písma do obrazu. Písmo ako obraz.
Retuš
fotografie - detailná úprava fotografií. Retuš pleti, krajiny. Odstraňovanie
nežiaducich elementov v digitálnom obraze.
Plagát - Plagát
a jeho história. Využitie plagátu. Základne princípy tvorby plagátu. Tvorba
plagátu.
Logo - Logo
a jeho význam. Využitie loga. Čo logo reprezentuje? Tvorba vlastného loga.
Digitálna
kresba - Používanie grafického programu ako nástroju na kresbu.
Animácia -
Základy animácie. Vytvorenie jednoduchého príbehu. Rozpohybovanie postavy. Viac informácií: https://www.sedf.sk/graficko-fotograficky-kruzok-pre-deti/
Vášho dieťaťa. Hravým spôsobom ho zasvätíme do graficko-výtvarného sveta. Predmetom
krúžku bude okrem praktických zručností aj nahliadnutie do dejín a teórie tohto
média. Ukážeme si ako použiť počítač v tvorbe a vytvoriť tak malé umelecké
dielka.
V skupine maximálne 11 detí, čo umožňuje lektorom
individuálny prístup ku každému.
V cene kurzu sú zahrnuté pomôcky, prípadné požičanie digitálneho fotoaparátu,
pitný režim, tlač fotografií na záverečnú výstavu.
V období zahltenia digitálnym obrazom sa stáva čoraz dôležitejšou
schopnosťou vedieť s týmto materiálom pracovať. Počas roka sa naučíme základy
počítačovej grafiky. Budeme vedieť pracovať s vektorovým ako aj bitmapovým
obrazom. Súčasťou našich vedomostí sa stane nahliadnutie do dejín, ktoré
predchádzali vzniku samotnej fotografie a grafiky.
Základy
počítačovej grafiky - rozdiel medzi vektorovým a bitmapovým súborom. Možnosti
ich spracovania. Spôsob otvorenia, veľkosť súboru, možnosti úprav.
Krivky -
hlbšie pochopenie vektorového obrazu.
Body -
hlbšie pochopenie rastrového obrazu.
Digitálna
fotografia – spracovanie nafoteného obrazu v grafických programoch. Základné úpravy
tonality, jasu a kontrastu, orez.
Duplikácia
a manipulácia obrazu - Komplikovanejšie manipulovanie s fotografickým obrazom.
Zásah do fotografie.
Digitálna
koláž - Spájanie fotografie a digitálneho obrazu do celkov. Tvorba nového
obsahu použitím rovnakých prvkov
Písmo -
Práca s písmom. Vkladanie písma do obrazu. Písmo ako obraz.
Retuš
fotografie - detailná úprava fotografií. Retuš pleti, krajiny. Odstraňovanie
nežiaducich elementov v digitálnom obraze.
Plagát - Plagát
a jeho história. Využitie plagátu. Základne princípy tvorby plagátu. Tvorba
plagátu.
Logo - Logo
a jeho význam. Využitie loga. Čo logo reprezentuje? Tvorba vlastného loga.
Digitálna
kresba - Používanie grafického programu ako nástroju na kresbu.
Animácia -
Základy animácie. Vytvorenie jednoduchého príbehu. Rozpohybovanie postavy.