Maxík
Organizátor kurzu: Euspe- diagnostické a terapeutické centrum
Pridať medzi obľúbené
Obľúbené
Otvára sa podľa záujmu
Prihlás sa
O kurze
Poplatky
Galéria
Kontakt
Obsah kurzu
Kurz
MAXÍK, akreditovaný Ministerstvom školstva mládeže a telovýchovy Českej
republiky, bol vytvorený na základe dlhodobých skúseností s deťmi so
špeciálnymi vzdelávacími potrebami. Maxík je systematický a ucelený
program, ktorý vychádza z myšlienky „prepájať si informácie medzi
jednotlivými zmyslami“. Jeho zámerom je hrou ako terapeutickým nástrojom
posilňovať kompetencie a zručnosti dieťaťa. Trpezlivým,
tvorivým a humorným spôsobom prináša deťom radosť a príležitosť rozvíjať sa.
Kurz je koncipovaný
do 15 lekcií. Rodičia sa môžu rozhodnúť pre individuálny alebo skupinový kurz
(maximálne 4 deti v jednom kurze). Individuálny program pozostáva
z úvodného konzultačného stretnutia, posúdenia aktuálnej úrovne dieťaťa.
V tomto programe sa uplatňuje individuálny prístup k dieťaťu
a jeho aktuálnym potrebám za prítomnosti rodiča.
Cieľ kurzu
-nácvik nových pohybových stereotypov
-nácvik grafomotorických zručností
-rozvoj komunikačných zručností
Rozvoj čiastkových funkcií v týchto oblastiach:
OBLASŤ VIZUÁLNA
- zrakové rozlišovanie - rozoznávanie zhodných a rozdielnych tvarov, tréning očných pohybov
- zraková pamäť- ukladanie zrakom prijatých informácií a rozlišovanie kapacity pamäti
- vizuomotorika - proces prijímania, spracovávania, uloženia a znovuvybavovania informácií s možnosťou ich využitia v procese učenia
- rozvoj sluchového vnímania ako schopnosti venovať pozornosť a rozumieť odovzdanému obsahu prijímaného sluchovou cestou
- sluchové rozlišovanie zvukovej podoby hlások, slabík a slov, uvedomelé hláskovanie
- sluchová pamäť - ukladanie sluchom prijatých informácií a rozširovanie kapacity sluchovej pamäti
- audiomotorika - príjem informácií sluchovou cestou a ich spracovávanie do verbálnej, kreslenej a písanej podoby.
- orientácia v okolí- v priestore, v ktorom sa dieťa pohybuje
- orientácia na vlastnom tele, ale aj v opozícii (napr. v zrkadle)
- orientácia na ploche papiera, ktorú sa učia systematicky využívať v práci s knihou a zošitom
OBLASŤ SERIALITY Serialita je sled po sebe opakujúcich úkonov alebo udalostí, pri rešpektovaní ktorých dosiahneme v krátkom čase presný cieľ a vyvarujeme sa chybám, chaosu a stresu. U predškolákov súvisí s radením stále sa opakujúcich bežných činností (napríklad obliekanie, denná hygiena, dodržiavanie denného režimu). V školskom prostredí a učení sa môžu prejaviť problémy so správnym poradím písmen v slove pri písaní a čítaní, s poradím slov vo vete alebo číslic v počítaní, ďalej s vynechávaním písmen, číslic, interpunkčných znamienok. Výrazne ovplyvňuje správanie dieťaťa, ktoré s ťažkosťami zvláda základné pravidlá správania, vytvára si svoje vlastné, často nelogické a spoločensky neprijateľné postupy.
KONCENTRÁCIA POZORNOSTI
- udržanie a zameranie pozornosti
- schopnosť sústrediť sa na zadanú úlohu
Cieľová skupina
PREDŠKOLÁCI - - deti od 5 rokov, ktoré sa pripravujú na vstup do školy
- - deti s odloženou školskou dochádzkou
- - školáci 1. a 2. roč, ZŠ, ktorým sa v čítaní, písaní a počítaní veľmi nedarí
-realizujeme individuálne a skupinové kurzy
-realizujeme individuálne a skupinové kurzy