Mediácia, riešenie konfliktov a vyjednávanie
Organizátor kurzu: Centrum poradenskych a personalnych služieb

Pridať medzi obľúbené
Obľúbené
15.12.2015
Bratislava II
Plynarenska
- kurzy organizujeme pravidelne / tyždenne / po celý kalendarny rok 2015
1 deň / 97,- eur / 1 učastnik
Prihlás sa
O kurze
Klienti
Kontakt
Obsah kurzu
OSNOVA KURZU Mediácia, riešenie konfliktov a vyjednávanie: Mýty a pravdy o konfliktoch - nedorozumenie alebo konflikt - zdroje nedorozumení a ako im predchádzať
- aktívne počúvanie a schopnosť rozlišovať roviny komunikácie
Cyklus rozvoja konfliktu a štruktúra konfliktnej situácie Formy riešenia konfliktu - tradičné a alternatívne postupy / možnosti účasti tretej strany pri riešení
Emócie v konflikte a ich zvládanie - iritátory – formulácie, ktoré roztáčajú konfliktnú špirálu
Stratégie riešenia konfliktov - riešenie konfliktu kooperatívnym vyjednávaním / win-win prístup
- prečo vznikajú patové situácie a ako sa z nich dostať
5základných spôsobov riešenia konfliktu - výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov / uplatnenie v situáciách
Pozície a záujmy v konflikte - kľúč k riešeniu win-win
Čo ak je druhá strana nekonštruktívna - stratégia prielomu
Kroky riešenia konfliktu - model rozhovoru
Riešenie konkrétnych konfliktov z praxe - formou analýzy incidentov alebo modelovania situácie
Špecifické situácie konfliktov v práci - situácia organizačnej zmeny, krízy a pod. / konflikt v tíme a facilitácia
Mediácia ako forma riešenia konfliktu prostredníctvom tretej strany - rozpor a konflikt, konfliktné situácie, správanie znepriatelených strán
- konštruktívne a deštruktívne konflikty, spôsoby reakcie na konflikty
- riešenie konfliktov, typy reakcie na konflikt a ich výhody i nevýhody
- zvládanie hnevu, agresivity , nátlaku a manipulácie v konflikte
- zvládanie rôznych typov problémových situácií a konfliktov
- spätná väzba a vyhodnocovanie účinnosti a efektívnosti vzdelávacej aktivity
- Vyjednávanie, formy, postupy a procesy v praxi
Záver - Voľná diskusia - Podpora - Networking
Záver - Voľná diskusia - Podpora - Networking
Cieľ kurzu
Konflikt je taká zrážka, pri ktorej vidíme konfrontáciu požiadaviek, úmyslov, túžob, snáh, záujmov, potrieb, názorov a hodnôt. K zápasu, zrážke dochádza vtedy, keď správanie jedného zo zúčastnených bráni druhej osobe uplatnenie si svojich požiadaviek, alebo ich hodnotová orientácia je značne odlišná. Tento seminár je zameraný na získanie poznatkov a zručností potrebných na úspešné riešenie konfliktov a stresových situácií v praxi života. Tématika kurzu je určené zase všetkým, ktorí majú obavy, či pri vyjednávaní a riešení sporov v osobnom, vzťahovom či kariérnom živote obstoja. Obávajú sa manipulácie alebo rýchlo prepadajú stresu, tréme, nátlaku. Spoznanie protistrany im môže pomôcť získať istotu a nájsť spôsob ako obstáť pred nátlakom a manipuláciou. Každý rozhovor so zámerom niečo získať ale aj rozhovor ku ktorému sme vyzvaní z neznámych dôvodov, predstavuje viac či menej typické vyjednávanie. Vyjednávame v profesii, v rodine, vo vzťahoch či v záujmových skupinách. Program je vhodnou súčasťou aj kariérneho vzdelávania preto je vhodný nielen pre verejnosť, ale aj aj pre manažérov, riadiacich pracovníkov, marketingových pracovníkov či obchodníkov.
Pozitívne a praktické prínosy po kurze:
optimalizácia spolupráce
lepšia orientácia v reálnych náročných a konfliktných situáciách
skvalitnenie komunikácie hlavne pri nutnosti komunikovať nepríjemné obsahy a dôsledky
efektívnejšie riešenie prirodzene vznikajúcich konfliktov
vyššia spokojnosť s riešením kolíznych situácií
lepšie zvládanie emócií - sebakontrola - efektivita komunikácie a správania
rozšíriť možnosti v prípade konfliktu, sporu v tíme či medzi jednotlivcami
zvýšenie kvality vzťahov na pracovisku, doma, či vo vzťahoch
a ... mnoho mnoho iného
Výstupné vedomosti po kurze / školení:
Po absolvovaní kurzu „Mediácia, riešenie konfliktov a vyjednávanie“ získate praktické a teoretické vedomosti, prehľad a nástroje, ktoré využijete v praxi o zákonitostiach asertívnej komunikácie a jednania, dostanete návod ako rozvinúť svoje osobnostné predpoklady v komunikácii s použitím vyjednávacích a mediačných zručností, získate možnosť naučiť sa modifikovať svoje správanie pri riešení konfliktných a sporných situáciách. Naučíte sa využívať metódy a techniky na zvládanie a riešenie konfliktov a ..mnoho mnoho iného
Pozitívne a praktické prínosy po kurze:
optimalizácia spolupráce
lepšia orientácia v reálnych náročných a konfliktných situáciách
skvalitnenie komunikácie hlavne pri nutnosti komunikovať nepríjemné obsahy a dôsledky
efektívnejšie riešenie prirodzene vznikajúcich konfliktov
vyššia spokojnosť s riešením kolíznych situácií
lepšie zvládanie emócií - sebakontrola - efektivita komunikácie a správania
rozšíriť možnosti v prípade konfliktu, sporu v tíme či medzi jednotlivcami
zvýšenie kvality vzťahov na pracovisku, doma, či vo vzťahoch
a ... mnoho mnoho iného
Výstupné vedomosti po kurze / školení:
Po absolvovaní kurzu „Mediácia, riešenie konfliktov a vyjednávanie“ získate praktické a teoretické vedomosti, prehľad a nástroje, ktoré využijete v praxi o zákonitostiach asertívnej komunikácie a jednania, dostanete návod ako rozvinúť svoje osobnostné predpoklady v komunikácii s použitím vyjednávacích a mediačných zručností, získate možnosť naučiť sa modifikovať svoje správanie pri riešení konfliktných a sporných situáciách. Naučíte sa využívať metódy a techniky na zvládanie a riešenie konfliktov a ..mnoho mnoho iného