Mediácia, riešenie konfliktov a vyjednávanie

Organizátor kurzu: Centrum poradenskych a personalnych služieb
Mediácia, riešenie konfliktov a vyjednávanie
Pridať medzi obľúbené Obľúbené
15.12.2015
Bratislava II
Plynarenska
- kurzy organizujeme pravidelne / tyždenne / po celý kalendarny rok 2015
1 deň / 97,- eur / 1 učastnik
Prihlás sa
0 z 5
  0 ľudí hodnotilo

O kurze
Klienti
Objednávka
Kontakt

Obsah kurzu

OSNOVA KURZU Mediácia, riešenie konfliktov a vyjednávanie: Mýty a pravdy o konfliktoch - nedorozumenie alebo konflikt
  • zdroje nedorozumení a ako im predchádzať
  • aktívne počúvanie a schopnosť rozlišovať roviny komunikácie
Cyklus rozvoja konfliktu a štruktúra konfliktnej situácie Formy riešenia konfliktu
  • tradičné a alternatívne postupy / možnosti účasti tretej strany pri riešení
Emócie v konflikte a ich zvládanie
  • iritátory – formulácie, ktoré roztáčajú konfliktnú špirálu
Stratégie riešenia konfliktov
  • riešenie konfliktu kooperatívnym vyjednávaním / win-win prístup
  • prečo vznikajú patové situácie a ako sa z nich dostať
5základných spôsobov riešenia konfliktu
  • výhody a nevýhody jednotlivých spôsobov / uplatnenie v situáciách
Pozície a záujmy v konflikte
  • kľúč k riešeniu win-win
Čo ak je druhá strana nekonštruktívna
  • stratégia prielomu
Kroky riešenia konfliktu
  • model rozhovoru
Riešenie konkrétnych konfliktov z praxe
  • formou analýzy incidentov alebo modelovania situácie
Špecifické situácie konfliktov v práci
  • situácia organizačnej zmeny, krízy a pod. / konflikt v tíme a facilitácia
Mediácia ako forma riešenia konfliktu prostredníctvom tretej strany
  • rozpor a konflikt, konfliktné situácie, správanie znepriatelených strán
  • konštruktívne a deštruktívne konflikty, spôsoby reakcie na konflikty
  • riešenie konfliktov, typy reakcie na konflikt a ich výhody i nevýhody
  • zvládanie hnevu, agresivity , nátlaku a manipulácie v konflikte
  • zvládanie rôznych typov problémových situácií a konfliktov
  • spätná väzba a vyhodnocovanie účinnosti a efektívnosti vzdelávacej aktivity
  • Vyjednávanie, formy, postupy a procesy v praxi
    Záver - Voľná diskusia - Podpora - Networking

Cieľ kurzu

Konflikt je taká zrážka, pri ktorej vidíme konfrontáciu požiadaviek, úmyslov, túžob, snáh, záujmov, potrieb, názorov a hodnôt. K zápasu, zrážke dochádza vtedy, keď správanie jedného zo zúčastnených bráni druhej osobe uplatnenie si svojich požiadaviek, alebo ich hodnotová orientácia je značne odlišná. Tento seminár je zameraný na získanie poznatkov a zručností potrebných na úspešné riešenie konfliktov a stresových situácií v praxi života. Tématika kurzu je určené zase všetkým, ktorí majú obavy, či pri vyjednávaní a riešení sporov v osobnom, vzťahovom či kariérnom živote obstoja. Obávajú sa manipulácie alebo rýchlo prepadajú stresu, tréme, nátlaku. Spoznanie protistrany im môže pomôcť získať istotu a nájsť spôsob ako obstáť pred nátlakom a manipuláciou. Každý rozhovor so zámerom niečo získať ale aj rozhovor ku ktorému sme vyzvaní z neznámych dôvodov, predstavuje viac či menej typické vyjednávanie. Vyjednávame v profesii, v rodine, vo vzťahoch či v záujmových skupinách. Program je vhodnou súčasťou aj kariérneho vzdelávania preto je vhodný nielen pre verejnosť, ale aj aj pre manažérov, riadiacich pracovníkov, marketingových pracovníkov či obchodníkov.

Pozitívne a praktické prínosy po kurze:
optimalizácia spolupráce
lepšia orientácia v reálnych náročných a konfliktných situáciách
skvalitnenie komunikácie hlavne pri nutnosti komunikovať nepríjemné obsahy a dôsledky
efektívnejšie riešenie prirodzene vznikajúcich konfliktov
vyššia spokojnosť s riešením kolíznych situácií
lepšie zvládanie emócií - sebakontrola - efektivita komunikácie a správania
rozšíriť možnosti v prípade konfliktu, sporu v tíme či medzi jednotlivcami
zvýšenie kvality vzťahov na pracovisku, doma, či vo vzťahoch
a ... mnoho mnoho iného

Výstupné vedomosti po kurze / školení:
Po absolvovaní kurzu „Mediácia, riešenie konfliktov a vyjednávanie“ získate praktické a teoretické vedomosti, prehľad a nástroje, ktoré využijete v praxi o zákonitostiach asertívnej komunikácie a jednania, dostanete návod ako rozvinúť svoje osobnostné predpoklady v komunikácii s použitím vyjednávacích a mediačných zručností, získate možnosť naučiť sa modifikovať svoje správanie pri riešení konfliktných a sporných situáciách. Naučíte sa využívať metódy a techniky na zvládanie a riešenie konfliktov a ..mnoho mnoho iného

Cieľová skupina

Kategória kurzu: kurzy pre verejnosť
Úroveň obtiažnosti kurz: začiatočník / pokročilý
Dĺžka, trvanie kurzu: 1 deň
Možnosť absolvovať kurz, forma výuky: denná individuálna aj skupinová
Tréningové metódy: individuálne a skupinové riešenie situácií, práce a úlohy, individuálne a skupinové riešenie pripravených štandardných situácií, prípadové štúdie, video analýza, literatúra, odporúčania a riešenia na otázky a skúsenosti z praxe
Minimálne vstupné vedomosti: nepredpokladajú sa žiadne konkrétne vedomosti
Informácia: kurz (obsah, témy atď.) je možné prispôsobiť požiadavkám účastníkov
Cieľová skupina: každý kto chce zlepšiť svoje osobnostné a odborné zručnosti

Odborný garant:

Dr. Martin Turanský

Lektori:

Dr. Martin Turanský

Osvedčenie:

ano

Kurz je spojený s pobytom:

nie

Zaujal ťa kurz? Máš na organizátora otázku, alebo chceš zistiť o ňom viac? Vyžiadaj si viac informácií.
  • Najrýchlejší spôsob ako kontaktovať organizátora
  • Všetky informácie sú zdarma

Vaše údaje

Meno*
Priezvisko*
Email*
Telefón*
Kraj
Pohlavie
Vaša otázka
Vyžiadať informácie zdarma
Vyžiadať informácie o kurze
Páči sa ti kurz? Povedz o kurze svojím priateľom.
Zdieľať na facebooku