Články: Pre študentov
O projekte

Juraj Hipš

Keď deťom nejde angličtina, získavajú pocit, že sú hlúpe. Často je však chyba v učiteľovi, hovorí zakladateľka jazykovej školy

Keď deťom nejde angličtina, získavajú pocit, že sú hlúpe. Často je však chyba v učiteľovi, hovorí zakladateľka jazykovej školy


Decká, ktoré sa x rokov učia angličtinu a poriadne ju nevedia, majú pocit, že sú sprosté, alebo naopak, naučia sa zvaliť vinu na iných. Neviem anglicky, lebo som nemal dobrého učiteľa, hovorí KLAUDIA BEDNÁROVÁ,zakladateľka jazykovej školy. Čítaj ďalej
Cieľom vzdelávania nemá byť pripraviť deti na súťaž Milionár, aby si vedeli zo štyroch možností vybrať tú správnu, hovorí český expert na vzdelávanie

Cieľom vzdelávania nemá byť pripraviť deti na súťaž Milionár, aby si vedeli zo štyroch možností vybrať tú správnu, hovorí český expert na vzdelávanie


Český expert na školstvo OLDŘICH BOTLÍK v rozhovore hovorí aj o tom, ako je v dnešnej dobe nezmyselné, aby sa deti informácie bifľovali. Čítaj ďalej
9 z 10 ľudí zarába na život namiesto toho, aby žili. Práca ich neteší a život sa im zmenšil na víkendy a dovolenky, hovorí odborník na slobodu v práci

9 z 10 ľudí zarába na život namiesto toho, aby žili. Práca ich neteší a život sa im zmenšil na víkendy a dovolenky, hovorí odborník na slobodu v práci


Sme naučení žiť tak, že si zarábame na život a potom si kupujeme radovánky. Musíme preto robiť prácu, ktorá nás nebaví a o to viac radovánok potrebujeme, hovorí TOMÁŠ HAJZLER. Sám najprv pracoval v korporácii, kým nedostal syndróm vyhorenia. Potom ho začalo zaujímať, aké podmienky musia v práci byť, aby v nej boli ľudia šťastní. Čítaj ďalej
Testovali motiváciu detí učiť sa. Len 6,8 % sa teší z poznávania, zvyšok motivujú známky či strach z neúspechu

Testovali motiváciu detí učiť sa. Len 6,8 % sa teší z poznávania, zvyšok motivujú známky či strach z neúspechu


Len minimálna časť žiakov slovenských štátnych škôl má radosť z toho, že na sebe v škole pracujú, hovorí MARTIN KURUC z Centra pedagogického výskumu UK v exkluzívnom rozhovore o novom výskume. K práci v škole ich motivuje strach pred zlou známkou či hanby z toho, že niečo nezvládnu. Čítaj ďalej
JAN MÜHLFEIT: Škola má odomykať ľudský potenciál a nebyť továrňou na kópie

JAN MÜHLFEIT: Škola má odomykať ľudský potenciál a nebyť továrňou na kópie


Bývalý prezident Microsoftu v Európe a lektor Komenského inštitútu JAN MÜHLFEIT hovorí, že v školstve aj v živote by sme sa mali zamerať na naše silné stránky. Ako vníma slovenské a české školstvo? Čítaj ďalej
Neurológ Stránský: Dobrý učiteľ núti deti robiť chyby

Neurológ Stránský: Dobrý učiteľ núti deti robiť chyby


Dobrý učiteľ neprednáša žiakom fakty, ale vedie diskusiu, hovorí neurológ z Yale University a lektor Komenského inštitútu MARTIN JAN STRÁNSKÝ. Prečo mozog holé fakty nudia a ako naň vplývajú sociálne siete či čítanie z obrazovky? Čítajte v rozhovore. Čítaj ďalej