Vysoké školy
Nájdi si aj ty študijný program, ktorý bude stáť za to!
Krajina
Mesto
Typ zriadovatela
Zameranie štúdia
Forma štúdia
Vyučovací jazyk
Vysoká škola
Zoradiť podľa
Študijný program: Sochárstvo a priestorová tvorba
Pridať medzi obľúbené
Obľúbené
Forma štúdia: denná
Stupeň štúdia: I. stupeň
Dĺžka štúdia v rokoch: 4
Metóda štúdia: Prezenčná
Udelený akademický titul: Bc.
Vyučovací jazyk: Slovenský jazyk
Zameranie: Humanitné vedy a umenie
O programe
Poplatky
Prihláška
Ďalšie informácie
Kontakt
O programe
Štúdium prebieha vo forme prednášok, seminárov a praktických cvičení a je postavené na individuálnom dialógu študenta pedagóga. Študent pracuje na zadaných alebo vlastných výtvarných projektoch hľadá, navrhuje a realizuje vlastné výtvarné, mediálne a technologické postupy a v spolupráci s pedagógom si tak formuluje a formuje individuálny výtvarný názor a vyjadrovací jazyk.Hodnotenie výtvarno–intelektuálnej a kvantitatívnej úrovne jednotlivých projektov je založené na pravidelných individuálnych korekciách v ateliéroch. Každý semester sa končí semestrálnou prácou, ktorá je hodnotená jednak školiteľom ako aj komisiou v rámci semestrálneho prieskumu prác.
Teoretické vedomosti z oblasti výtvarného umenia získavajú poslucháči na Katedre teórie a dejín výtvarného umenia. Vzdelávací proces na tejto katedre je v bakalárskom stupni štúdia organizovaný ako systém všeobecnej teoreticko-odbornej a jazykovej prípravy poslucháčov. Výberom a zameraním teoretických predmetov katedra participuje na cieľoch profilových študijných odborov a dotvára vzdelanostný potenciál školy. Z hľadiska týchto cieľov sú do vzdelávacieho procesu zaradené ako povinné predmety (disciplíny) Dejiny umenia, Estetika, Analýza výtvarného diela a ako špeciálna odborná disciplína Anatómia pre výtvarníkov.
Uplatnenie absolventa
Absolvent bakalárskeho štúdia je pripravený na profesionálnu činnosť v oblasti voľného výtvarného umenia, ktorého tvorba vychádza z poznania historickej kontinuity a rozmanitosti súčasných tendencií sochárstva. Vo svojich aktivitách sa usiluje o dosiahnutie komplexného prístupu pri riešení tvorivých úloh s dôrazom na vyvážený vzťah medzi obsahom a vizuálnym jazykom sochárskeho diela.Má teoretické a praktické poznatky a zručnosti z oblasti výtvarného umenia, založené na poznaní histórie a súčasného stavu umenia, je schopný tvorivo ich používať pri samostatnej výtvarnej činnosti alebo pri pokračovaní v nadväzujúcom vysokoškolskom štúdiu. Ovláda sochárske - priestorové technológie vychádzajúce z obsahu študijného programu. Môže sa uplatniť hlavne ako samostatne tvoriaci výtvarník, člen tvorivého tímu alebo po absolvovaní doplňujúceho pedagogického štúdia ako učiteľ na výtvarnom odbore ZUŠ.
Môže pracovať aj ako pracovník v kultúrnych inštitúciách, v osvetovej práci a pod. Je schopný tvoriť výtvarné diela primerane používať technológie a materiály podľa obsahu študijného programu a interpretovať prezentovať svoju tvorbu, udržiavať kontakt s vývojom vo svojej disciplíne, zaujímať a prezentovať postoje v oblasti výtvarnej kultúry, organizovať svoj ďalší odborný rast. Má vedomosti z dejín výtvarného umenia z estetiky a z teórie umenia a o technologických postupoch a o materiáloch podľa obsahu študijného programu.
Zaujal ťa program? Máš na školu otázku, alebo chceš zistiť o nej viac?
Vyžiadaj si viac informácií.
Vyžiadaj si viac informácií.
- Najrýchlejší spôsob ako kontaktovať školu
- Všetky informácie sú zdarma
Vaše údaje
Meno* | |
Priezvisko* | |
Email* | |
Telefón* | |
Kraj | |
Pohlavie |
Vaša otázka
Vyžiadať informácie zdarma
Ďalšie ponuky školy
Programy
Štruktúra predmetov študijného programu Intermédiá - Digitálne médiá – Audiovizuálne médiá zaručuje študentom plnohodnotné vzdelanie, korešpondujúce s obsahom pre 1. stupeň štúdia ŠO Výtvarné..
Ulica Jána Kollára 28, Banská Bystrica
Štúdium prebieha formou prednášok, seminárov a praktických cvičení, ktoré sú priestorom pre individuálnu tvorivú činnosť študenta. Ateliérová tvorba vychádza z individuálneho prístupu pedagógov k..
Ulica Jána Kollára 28, Banská Bystrica
Charakteristickým znakom celého vzdelávacieho procesu je iniciácia, orientácia, permanentné zhodnocovanie, voľné a nenásilné ovplyvňovanie v procese výučby povinného predmetu – ateliérovej tvorby s..
Ulica Jána Kollára 28, Banská Bystrica