Najnovšie články
Od škôlky po zmenu sveta: Ako môžu učitelia a rodičia podporovať ekologické povedomie detí
Keď deťom vštepujeme lásku k prírode a zodpovedný prístup k životnému prostrediu, pripravujeme ich na to, aby sa stali aktívnymi členmi spoločnosti, ktorí budú chrániť našu planétu.
Cenu Dionýza Ilkoviča získala M.Gánovská z SOŠ polytechnickej J.A. Baťu vo Svite
Absolútnou víťazkou ôsmeho ročníka ročníka Ceny Dionýza Ilkoviča (CDI) 2024 je Martina Gánovská zo Strednej odbornej školy (SOŠ) polytechnickej Jana Antonína Baťu vo Svite. Finalistkami CDI 2024 sa stali takisto Mária Wagnerová z Gymnázia Milana Rúfusa v Žiari nad Hronom a Hedviga Turčeková z Evanjelického gymnázia J. A. Komenského v Košiciach.
7 dôvodov, prečo sú dnešné deti úzkostlivejšie ako v minulosti
Za posledných pár rokov došlo medzi deťmi k výraznému nárastu úzkosti. Aby mohli rodičia svojim deťom porozumieť, prípadne im s úzkosťou pomôcť, musia poznať hlavné príčiny, ktoré úzkosť u detí spôsobujú.
K. N. Mesto: Poslanci neschválili dvojnásobné zvýšenie školských poplatkov
Školské poplatky pre rodičov v Kysuckom Novom Meste zostávajú nezmenené. Poslanci mestského zastupiteľstva na stredajšom (13. 11.) rokovaní neschválili ani jedno z dvojice predložených všeobecne záväzných nariadení (VZN), ktorým by sa dvojnásobne zvýšili príspevky na čiastočnú úhradu výdavkov v materských školách (MŠ) a školských kluboch detí.
Prieskum: Bratislava je v znalosti angličtiny na 15. priečke z 1200 miest sveta
Bratislava skončila v znalosti angličtiny na 15. priečke spomedzi 1200 miest a regiónov sveta. Vyplýva to z prieskumu EF English Proficiency Index 2024.
Ako sa vyhnúť jesennej depresii?
S príchodom jesene sa u mnohých ľudí mení nálada smerom k horšiemu. Môže za to nedostatok denného svetla. Tento fenomén, známy tiež ako sezónna afektívna porucha (SAD), postihuje každoročne milióny ľudí na celom svete.
Spôsob výpočtu normatívu na dieťa v materskej škole má byť rovnaký ako pri základnej či strednej škole
Spôsob výpočtu normatívu na dieťa materskej školy (MŠ) má byť rovnaký ako pri základných školách (ZŠ) či stredných školách (SŠ). Hodnoty zvýšených koeficientov pre MŠ s počtom detí do 25 sa podľa návrhu pohybujú od 1,750 pre jedno až desať detí, až po 1,000 pre 25 detí.