Články: Pre študentov
O projekte

Katarína Sabolová

Emócie sú ako vlny v mori. Nevieme ich kontrolovať, ale môžeme sa naučiť na nich surfovať

Emócie sú ako vlny v mori. Nevieme ich kontrolovať, ale môžeme sa naučiť na nich surfovať


Príjemné prežívanie emócií je rovnako prirodzené ako nepríjemné. To, načo je potrebné sa zamerať, je správanie spojené s ich prežívaním. Vhodné správanie podporiť, nevhodné sa zasa naučiť kontrolovať a regulovať. Čítaj ďalej
Zmysel pre morálku a spravodlivosť môže predznačovať vysoké IQ dieťaťa

Zmysel pre morálku a spravodlivosť môže predznačovať vysoké IQ dieťaťa


Nadané deti a dospelí so sklonom k idealizmu môžu intenzívne a citlivo hľadať vo veciach hlbší zmysel. Vtedy hovoríme o morálnej citlivosti. Čítaj ďalej
Dr. Linda Kreger Silverman: U nadaných detí by nemala byť cieľom socializácia, ale sociálny rozvoj a sebaprijatie

Dr. Linda Kreger Silverman: U nadaných detí by nemala byť cieľom socializácia, ale sociálny rozvoj a sebaprijatie


U nadaných detí nie je akceptácia svojej odlišnosti úplne samozrejmá. Proces sebapoznania a sebaprijatia je u nich omnoho zložitejší. Čítaj ďalej
Kedy cíti naše dieťa dobro?

Kedy cíti naše dieťa dobro?


My dospelí máme tendenciu vidieť svet detí ako šťastný a bezproblémový. Koniec koncov, deti nechodia do práce, nepotrebujú si prácu udržať, platiť účty či hypotéku. Tak čoho by sa mali obávať? Hocičoho! Čítaj ďalej
Nadané deti bývajú vysoko senzitívne

Nadané deti bývajú vysoko senzitívne


Stáva sa vám často, že vás zaskočí reakcia vášho dieťaťa, ako napr. podivné reakcie na zvuk, náhly výbuch sĺz, alebo nutnosť vstať v nevhodnom čase? Môžu to byť príznaky jeho nadania. Čítaj ďalej