Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovor

Expertka na médiá: Deťom vo svete médií žalostne chýba čas na zastavenie a reflexiu

Expertka na médiá: Deťom vo svete médií žalostne chýba čas na zastavenie a reflexiu


Viera Kačinová hovorí, ako vplývajú dnešné nové i tradičné médiá na deti, čomu by sme mali pri výchove v súvislosti s médiami doma i v školách venovať pozornosť a ako vyzerá dnešná mediálna výchova na školách. Čítaj ďalej
Miloš Bélik: Misia Modrá planéta naučí deti rozumieť prostrediu, v ktorom žijú

Miloš Bélik: Misia Modrá planéta naučí deti rozumieť prostrediu, v ktorom žijú


Prečo sú lesy pľúcami Zeme? Kam sa podeje všetok odpad, ktorý denne vyprodukujeme? Je lepšie chodiť do školy autom či bicyklom? Aj na tieto otázky budú hľadať hravou formou odpovede deti v novom projekte Misia Modrá planéta. Čítaj ďalej
Reklama
Písmo Comenia Script  nadaným deťom uľahčuje učenie

Písmo Comenia Script nadaným deťom uľahčuje učenie


Zmena štátneho vzdelávacieho programu, podľa ktorej sa majú prváci učiť iba spojité písané písmo, sa týka aj nadaných detí. Jana Jurášková a Martina Mátychová priblížili jeho význam pri vzdelávaní nadaných detí. Čítaj ďalej
Kamila Kopsová a Petr Kops: V komunikácii s deťmi dospelí stále zlyhávajú

Kamila Kopsová a Petr Kops: V komunikácii s deťmi dospelí stále zlyhávajú


Manželia Kamila Kopsová a Petr Kops sú tvorcami metódy Životných máp a autori edície kníh o komunikácii s deťmi a porozumení. Rozprávali sme sa o ich metóde Životných máp, tigrej knižnej edícii a ako dokážu zlepšovať komunikáciu s deťmi. Čítaj ďalej
Učiteľ Viktor Križo: Nie je veľa učiteľov, ktorí sa odvážia prekročiť svoju komfortnú zónu. Stávať sa lepším vyžaduje silnú motiváciu

Učiteľ Viktor Križo: Nie je veľa učiteľov, ktorí sa odvážia prekročiť svoju komfortnú zónu. Stávať sa lepším vyžaduje silnú motiváciu


VIKTOR KRIŽO je učiteľ na základnej škole v Bratislave. Hoci je 10 rokov od ukončenia školy, neustále študuje a hľadá spôsoby, ako svoje učenie žiakov robiť lepšie. Celý minulý rok bol súčasťou Individuálneho rozvojového programu pre učiteľa. Ako takýto mentoringový program vyzerá a čo mu priniesol? Čítaj ďalej
Matematici Zuzana a Peter Berovci cítili, že učenie by malo vyzerať inak. Rozhodli sa nájsť lepšie cesty a inšpirovať aj ostatných

Matematici Zuzana a Peter Berovci cítili, že učenie by malo vyzerať inak. Rozhodli sa nájsť lepšie cesty a inšpirovať aj ostatných


ZUZANA BEROVÁ a PETER BERO sú ojedinelou dvojicou. Sú dlhoroční manželia, ale a spolupracovníci. Obaja vyštudovali matematiku, no dnes spoločne koučujú. Rozprávali sme sa o tom, ako sa obja od matematiky dostali ku koučovaniu, aká je filozofia Riadeného aktívneho učenia a čo ich najviac trápi na dnešnom školstve. Čítaj ďalej
Slovenka učí deti v africkom slume: Deti sa musia naučiť v škole všetko

Slovenka učí deti v africkom slume: Deti sa musia naučiť v škole všetko


Slovenka DANIELA FICOVÁ v Keni učila deti so špeciálnymi potrebami. Čo sa počas pobytu v Afrike naučila ona? Čítaj ďalej
F. Chrenka: Musíme zmeniť nielen status učiteľov, platy, ale aj to, v akých podmienkach deti učia. To je neskutočne dôležité

F. Chrenka: Musíme zmeniť nielen status učiteľov, platy, ale aj to, v akých podmienkach deti učia. To je neskutočne dôležité


S docentom Ferdinandom Chrenkom z Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave sme sa rozprávali, ako by malo vyzerať moderné vzdelávacie prostredie v 21. storočí, ako navrhovali triedu, ktorá podporuje učenie, a prečo by nemala chýbať v žiadnej škole. Čítaj ďalej