Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovor

Učiteľka Marta Páleníková: Chybami sa učíme. Reflexia a spätná väzba má zmysel už aj pri prvákoch

Učiteľka Marta Páleníková: Chybami sa učíme. Reflexia a spätná väzba má zmysel už aj pri prvákoch


S učiteľkou MARTOU PÁLENÍKOVOU sme sa rozprávali aj o tom, prečo by reflexia a spätná väzba mala mať stabilné a významné miesto v procese učenia. Čítaj ďalej
Učila chudobné deti v Kolumbii, Nepále aj Thajsku. Dnes sa snaží odstrániť nerovnosť zo slovenských škôl

Učila chudobné deti v Kolumbii, Nepále aj Thajsku. Dnes sa snaží odstrániť nerovnosť zo slovenských škôl


ANNA SYMINGTON-MAAR študovala vo Francúzsku, v Singapure získala francúzsku maturitu, vyštudovala filozofiu a fyziku na King’s College v Londýne a napokon získala titul Master’s z medzinárodného vzdelávania na Oxforde. Po celý čas vo svete učila deti zo znevýhodnených rodín. Dnes chce nerovnosť odstraňovať u nás. Čítaj ďalej
Učiteľka spája chémiu a umenie. Deti vedie k objavovaniu krásy modrotlače

Učiteľka spája chémiu a umenie. Deti vedie k objavovaniu krásy modrotlače


Učiteľka chémie a výtvarnej výchovy Lucia Dovalová svoj život zasvätila školstvu, ale aj jednej neobyčajnej záľube. Okrem chemických pokusov deťom s láskou predstavuje aj nestarnúcu krásu tradícií. Čítaj ďalej
Mentoruje učiteľov, ako byť ešte lepšími: Učiteľ by mal najprv v triede stavať mosty, až potom začať učiť

Mentoruje učiteľov, ako byť ešte lepšími: Učiteľ by mal najprv v triede stavať mosty, až potom začať učiť


S Janou M. Balážovou sme sa rozprávali, o jej pozitívnych učiteľských skúsenostiach zo strednej školy v Anglicku, kde vidí dôležitú úlohu dnešného učiteľa a ako vyzerá mentoring IRPU, ktorý pomáha učiteľom stávať sa ešte lepšími. Čítaj ďalej
Milan Hejný: Naučiť deti mať radosť z radosti iného človeka je dnes najväčšou úlohou školy

Milan Hejný: Naučiť deti mať radosť z radosti iného človeka je dnes najväčšou úlohou školy


Známy český profesor matematiky a didaktik Milan Hejný hovorí, ako by sme mali zmeniť vyučovanie, aby sme deťom odovzdali nielen viac vedomostí, ale aj pozitívnych vzorov správania voči ľuďom okolo seba. Čítaj ďalej
Testovali motiváciu detí učiť sa. Len 6,8 % sa teší z poznávania, zvyšok motivujú známky či strach z neúspechu

Testovali motiváciu detí učiť sa. Len 6,8 % sa teší z poznávania, zvyšok motivujú známky či strach z neúspechu


Len minimálna časť žiakov slovenských štátnych škôl má radosť z toho, že na sebe v škole pracujú, hovorí MARTIN KURUC z Centra pedagogického výskumu UK v exkluzívnom rozhovore o novom výskume. K práci v škole ich motivuje strach pred zlou známkou či hanby z toho, že niečo nezvládnu. Čítaj ďalej
Učiteľ a lektor Robert Čapek: Ak chcete byť v škole inovátorom, musíte mať statočné srdce, lebo je to náročné

Učiteľ a lektor Robert Čapek: Ak chcete byť v škole inovátorom, musíte mať statočné srdce, lebo je to náročné


Český učiteľ, psychológ a didaktik Robert Čapek sa mnohým môže zdať voči vzdelávaciemu systému veľmi kritický. Postupne však zistíte, že iba priamočiaro pomenúva to, s čím sa stretáva a čo si myslí. Čítaj ďalej
Najlepší fyzikár v Európe Jozef Beňuška robí hodiny fyziky inak. Fyziku učí deti milovať

Najlepší fyzikár v Európe Jozef Beňuška robí hodiny fyziky inak. Fyziku učí deti milovať


Vlani sa stal Najlepším európskym učiteľom fyziky - Jozef Beňuška z Gymnázia Viliama Paulinyho-Tótha v Martine. Fyziku učí inak ako väčšina fyzikárov. Je zástancom experimentov, ktoré dnes na hodinách fyziky zvyčajne chýbajú. Čítaj ďalej