Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovor

Slovenka učila v Číne škôlkarov: Učitelia sú tu stále sledovaní kamerami. Každý deň musia podávať 100-percentný výkon a rovnako aj deti

Slovenka učila v Číne škôlkarov: Učitelia sú tu stále sledovaní kamerami. Každý deň musia podávať 100-percentný výkon a rovnako aj deti


Kristína Čižmárová vycestovala do Číny, aby sa zdokonalila v čínštine a spoznala viac ich kultúru. Cez pracovnú ponuku učiteľky v materskej škôlke zažila čínske vzdelávanie, spoznala ich rodiny a hoci má podľa nej Čína svoje čaro, čínskych detí je jej veľmi ľúto. Čítaj ďalej
B. Gröhling : Problémy v školstve neriešime racionálne, ale emocionálne

B. Gröhling : Problémy v školstve neriešime racionálne, ale emocionálne


Branislav Gröhling (43) je vyštudovaný právnik, ale aj bývalý podnikateľ v oblasti krásy. V posledných rokoch pod jeho vedením vzniklo viacero vzdelávacích projektov zameraných na študentov stredných odborných škôl, ktorými sa snažil plátať nedostatky aktuálneho vzdelávacieho systému. Čítaj ďalej
Reklama
Nepočujúca pedagogička Iris Domancová: Aj nepočujúce deti môžu byť úspešné

Nepočujúca pedagogička Iris Domancová: Aj nepočujúce deti môžu byť úspešné


Asi 90 percent nepočujúcich detí sa rodí počujúcim rodičom. Nie každý sa s tým dokáže vyrovnať ľahko. Nepočujúca pedagogička, výskumníčka a moderátorka Iris Domancová však tvrdí, že veľká včasná podpora rodičov a odborníkov dokáže u týchto detí spraviť veľmi veľa. Čítaj ďalej
J. Machaj: Učiteľ každý deň bojuje o pozornosť žiaka. Technológie mu pomáhajú vyhrať

J. Machaj: Učiteľ každý deň bojuje o pozornosť žiaka. Technológie mu pomáhajú vyhrať


Technológie už v našich životoch nie sú ničím výnimočným. Vo vzdelávaní však s nimi na Slovensku ešte tak veľa skúseností nemáme. Ján Machaj, riaditeľ neziskovej organizácie EDULAB, vysvetľuje, ako technológie vo svete i doma vstupujú do vzdelávania, aké sú ich výhody a v čom nám môžu byť pri učení detí prospešné. Čítaj ďalej
R. Králiková: Nemyslím si, že by sme mali technikov preceňovať. Humanitné a spoločenské vedy sú pre nás rovnako dôležité

R. Králiková: Nemyslím si, že by sme mali technikov preceňovať. Humanitné a spoločenské vedy sú pre nás rovnako dôležité


Väčšina ľudí si myslí, že máme priveľa absolventov humanitných a spoločenských odborov a naopak málo absolventov technických. Renáta Králiková tvrdí, že to nie je pravda. Čítaj ďalej
Petra Fridrichová: Ľudia majú skreslené predstavy o tom, koľko učitelia pracujú a čo všetko v skutočnosti robia

Petra Fridrichová: Ľudia majú skreslené predstavy o tom, koľko učitelia pracujú a čo všetko v skutočnosti robia


S Petrou Fridrichovou sme sa rozprávali, ako to dnes v skutočnosti s prácou učiteľa vyzerá v praxi, či je alebo nie je adekvátne, aby učitelia boli aj v čase slabých výsledkov slovenských žiakov ohodnotení lepšie, ale aj o tom, že by meranie pokroku každého žiaka mohlo prispieť k zvýšeniu kvality vzdelávania Čítaj ďalej
Tomáš Hruda: Dobrý učiteľ je kľúčom dobrých škôl. Bez dobrého učiteľa to jednoducho nejde

Tomáš Hruda: Dobrý učiteľ je kľúčom dobrých škôl. Bez dobrého učiteľa to jednoducho nejde


Bývalý námestník českého ministra školstva a spoluzakladateľ Education Republic Tomáš Hruda hovorí, ako zmeniť súčasné vzdelávanie, postavenie učiteľov a aké je postavenie rodičov v procese súčasného vzdelávania. Čítaj ďalej
S. Lukáč: Zahraničných študentov, pedagógov i vedcov je na Slovensku málo. Je tu mnoho bariér

S. Lukáč: Zahraničných študentov, pedagógov i vedcov je na Slovensku málo. Je tu mnoho bariér


Najprestížnejšie univerzity majú vysoký podiel zahraničných študentov, pedagógov i vedcov. Slovensko sa nachádza v tomto smere pod priemerom krajín OECD. Aj tí ktorí k nám prídu, dlhodobo tu žiť nezostávajú. Čo Slovensko šikovným ľuďom zo zahraničia ponúka? Čítaj ďalej