Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovor

Milan Hejný: Naučiť deti mať radosť z radosti iného človeka je dnes najväčšou úlohou školy

Milan Hejný: Naučiť deti mať radosť z radosti iného človeka je dnes najväčšou úlohou školy


Známy český profesor matematiky a didaktik Milan Hejný hovorí, ako by sme mali zmeniť vyučovanie, aby sme deťom odovzdali nielen viac vedomostí, ale aj pozitívnych vzorov správania voči ľuďom okolo seba. Čítaj ďalej
Testovali motiváciu detí učiť sa. Len 6,8 % sa teší z poznávania, zvyšok motivujú známky či strach z neúspechu

Testovali motiváciu detí učiť sa. Len 6,8 % sa teší z poznávania, zvyšok motivujú známky či strach z neúspechu


Len minimálna časť žiakov slovenských štátnych škôl má radosť z toho, že na sebe v škole pracujú, hovorí MARTIN KURUC z Centra pedagogického výskumu UK v exkluzívnom rozhovore o novom výskume. K práci v škole ich motivuje strach pred zlou známkou či hanby z toho, že niečo nezvládnu. Čítaj ďalej
Učiteľ a lektor Robert Čapek: Ak chcete byť v škole inovátorom, musíte mať statočné srdce, lebo je to náročné

Učiteľ a lektor Robert Čapek: Ak chcete byť v škole inovátorom, musíte mať statočné srdce, lebo je to náročné


Český učiteľ, psychológ a didaktik Robert Čapek sa mnohým môže zdať voči vzdelávaciemu systému veľmi kritický. Postupne však zistíte, že iba priamočiaro pomenúva to, s čím sa stretáva a čo si myslí. Čítaj ďalej
Najlepší fyzikár v Európe Jozef Beňuška robí hodiny fyziky inak. Fyziku učí deti milovať

Najlepší fyzikár v Európe Jozef Beňuška robí hodiny fyziky inak. Fyziku učí deti milovať


Vlani sa stal Najlepším európskym učiteľom fyziky - Jozef Beňuška z Gymnázia Viliama Paulinyho-Tótha v Martine. Fyziku učí inak ako väčšina fyzikárov. Je zástancom experimentov, ktoré dnes na hodinách fyziky zvyčajne chýbajú. Čítaj ďalej
JAN MÜHLFEIT: Škola má odomykať ľudský potenciál a nebyť továrňou na kópie

JAN MÜHLFEIT: Škola má odomykať ľudský potenciál a nebyť továrňou na kópie


Bývalý prezident Microsoftu v Európe a lektor Komenského inštitútu JAN MÜHLFEIT hovorí, že v školstve aj v živote by sme sa mali zamerať na naše silné stránky. Ako vníma slovenské a české školstvo? Čítaj ďalej
Neurológ Stránský: Dobrý učiteľ núti deti robiť chyby

Neurológ Stránský: Dobrý učiteľ núti deti robiť chyby


Dobrý učiteľ neprednáša žiakom fakty, ale vedie diskusiu, hovorí neurológ z Yale University a lektor Komenského inštitútu MARTIN JAN STRÁNSKÝ. Prečo mozog holé fakty nudia a ako naň vplývajú sociálne siete či čítanie z obrazovky? Čítajte v rozhovore. Čítaj ďalej
Jana Mračnová: Aj malé deti dokážu zachrániť život!

Jana Mračnová: Aj malé deti dokážu zachrániť život!


JANA MRAČNOVÁ je riaditeľkou neziskovej organizácie Falck. Už niekoľko rokov je vďaka tomu zachraňovanie životov jej každodennou témou. Sama je inštruktorkou prvej pomoci a pomáha vzdelávať deti, ako byť v kritických chvíľach ľuďom okolo seba nápomocný. Rozprávali sme sa o tom, či dokážu malé deti zachrániť život a čo by mali vedieť o podaní prvej pomoci. Čítaj ďalej
M. Ružeková: Deti si budú pamätať, že budúcnosť planéty je v rukách človeka, či je malý alebo veľký

M. Ružeková: Deti si budú pamätať, že budúcnosť planéty je v rukách človeka, či je malý alebo veľký


Do základných škôl prichádza unikátny vzdelávací projekt environmentálnej výchovy Misia Modrá planéta. Využíva pri vzdelávaní množstvo pútavých materiálov a prístupov, aby deti náročná téma životného prostredia zaujala. Rozprávali sme sa s MONIKOU RUŽEKOVOU z neziskovej organizácie EDULAB, ktorá sa so svojimi kolegami a učiteľmi z praxe podieľala na tvorbe týchto jedinečných materiálov pre prvý stupeň základných škôl. Čítaj ďalej