Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovor

Neurológ Stránský: Dobrý učiteľ núti deti robiť chyby

Neurológ Stránský: Dobrý učiteľ núti deti robiť chyby


Dobrý učiteľ neprednáša žiakom fakty, ale vedie diskusiu, hovorí neurológ z Yale University a lektor Komenského inštitútu MARTIN JAN STRÁNSKÝ. Prečo mozog holé fakty nudia a ako naň vplývajú sociálne siete či čítanie z obrazovky? Čítajte v rozhovore. Čítaj ďalej
Jana Mračnová: Aj malé deti dokážu zachrániť život!

Jana Mračnová: Aj malé deti dokážu zachrániť život!


JANA MRAČNOVÁ je riaditeľkou neziskovej organizácie Falck. Už niekoľko rokov je vďaka tomu zachraňovanie životov jej každodennou témou. Sama je inštruktorkou prvej pomoci a pomáha vzdelávať deti, ako byť v kritických chvíľach ľuďom okolo seba nápomocný. Rozprávali sme sa o tom, či dokážu malé deti zachrániť život a čo by mali vedieť o podaní prvej pomoci. Čítaj ďalej
M. Ružeková: Deti si budú pamätať, že budúcnosť planéty je v rukách človeka, či je malý alebo veľký

M. Ružeková: Deti si budú pamätať, že budúcnosť planéty je v rukách človeka, či je malý alebo veľký


Do základných škôl prichádza unikátny vzdelávací projekt environmentálnej výchovy Misia Modrá planéta. Využíva pri vzdelávaní množstvo pútavých materiálov a prístupov, aby deti náročná téma životného prostredia zaujala. Rozprávali sme sa s MONIKOU RUŽEKOVOU z neziskovej organizácie EDULAB, ktorá sa so svojimi kolegami a učiteľmi z praxe podieľala na tvorbe týchto jedinečných materiálov pre prvý stupeň základných škôl. Čítaj ďalej
Expertka na médiá: Deťom vo svete médií žalostne chýba čas na zastavenie a reflexiu

Expertka na médiá: Deťom vo svete médií žalostne chýba čas na zastavenie a reflexiu


Viera Kačinová hovorí, ako vplývajú dnešné nové i tradičné médiá na deti, čomu by sme mali pri výchove v súvislosti s médiami doma i v školách venovať pozornosť a ako vyzerá dnešná mediálna výchova na školách. Čítaj ďalej
P. Dráľ: Najväčším problémom školstva nie je objem peňazí, ale ich neefektívne rozdeľovanie, neinvestovanie do ľudí a nejasná zodpovednosť za kvalitu

P. Dráľ: Najväčším problémom školstva nie je objem peňazí, ale ich neefektívne rozdeľovanie, neinvestovanie do ľudí a nejasná zodpovednosť za kvalitu


PETER DRÁĽ je známy analytik a lektor v oblasti vzdelávania. Spolupracuje s viacerými neziskovými organizáciami doma i v zahraničí. Najbližšie plánuje v rámci projektu Školy pre všetkých detailne mapovať potreby škôl. Čo má byť výsledkom 3-ročného snaženia jeho tímu? Ako plánujú pomôcť školám? Čítaj ďalej
Miloš Bélik: Misia Modrá planéta naučí deti rozumieť prostrediu, v ktorom žijú

Miloš Bélik: Misia Modrá planéta naučí deti rozumieť prostrediu, v ktorom žijú


Prečo sú lesy pľúcami Zeme? Kam sa podeje všetok odpad, ktorý denne vyprodukujeme? Je lepšie chodiť do školy autom či bicyklom? Aj na tieto otázky budú hľadať hravou formou odpovede deti v novom projekte Misia Modrá planéta. Čítaj ďalej
Písmo Comenia Script  nadaným deťom uľahčuje učenie

Písmo Comenia Script nadaným deťom uľahčuje učenie


Zmena štátneho vzdelávacieho programu, podľa ktorej sa majú prváci učiť iba spojité písané písmo, sa týka aj nadaných detí. Jana Jurášková a Martina Mátychová priblížili jeho význam pri vzdelávaní nadaných detí. Čítaj ďalej
Kamila Kopsová a Petr Kops: V komunikácii s deťmi dospelí stále zlyhávajú

Kamila Kopsová a Petr Kops: V komunikácii s deťmi dospelí stále zlyhávajú


Manželia Kamila Kopsová a Petr Kops sú tvorcami metódy Životných máp a autori edície kníh o komunikácii s deťmi a porozumení. Rozprávali sme sa o ich metóde Životných máp, tigrej knižnej edícii a ako dokážu zlepšovať komunikáciu s deťmi. Čítaj ďalej