Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovor

Najlepší fyzikár v Európe Jozef Beňuška robí hodiny fyziky inak. Fyziku učí deti milovať

Najlepší fyzikár v Európe Jozef Beňuška robí hodiny fyziky inak. Fyziku učí deti milovať


Vlani sa stal Najlepším európskym učiteľom fyziky - Jozef Beňuška z Gymnázia Viliama Paulinyho-Tótha v Martine. Fyziku učí inak ako väčšina fyzikárov. Je zástancom experimentov, ktoré dnes na hodinách fyziky zvyčajne chýbajú. Čítaj ďalej
JAN MÜHLFEIT: Škola má odomykať ľudský potenciál a nebyť továrňou na kópie

JAN MÜHLFEIT: Škola má odomykať ľudský potenciál a nebyť továrňou na kópie


Bývalý prezident Microsoftu v Európe a lektor Komenského inštitútu JAN MÜHLFEIT hovorí, že v školstve aj v živote by sme sa mali zamerať na naše silné stránky. Ako vníma slovenské a české školstvo? Čítaj ďalej
Neurológ Stránský: Dobrý učiteľ núti deti robiť chyby

Neurológ Stránský: Dobrý učiteľ núti deti robiť chyby


Dobrý učiteľ neprednáša žiakom fakty, ale vedie diskusiu, hovorí neurológ z Yale University a lektor Komenského inštitútu MARTIN JAN STRÁNSKÝ. Prečo mozog holé fakty nudia a ako naň vplývajú sociálne siete či čítanie z obrazovky? Čítajte v rozhovore. Čítaj ďalej
Jana Mračnová: Aj malé deti dokážu zachrániť život!

Jana Mračnová: Aj malé deti dokážu zachrániť život!


JANA MRAČNOVÁ je riaditeľkou neziskovej organizácie Falck. Už niekoľko rokov je vďaka tomu zachraňovanie životov jej každodennou témou. Sama je inštruktorkou prvej pomoci a pomáha vzdelávať deti, ako byť v kritických chvíľach ľuďom okolo seba nápomocný. Rozprávali sme sa o tom, či dokážu malé deti zachrániť život a čo by mali vedieť o podaní prvej pomoci. Čítaj ďalej
M. Ružeková: Deti si budú pamätať, že budúcnosť planéty je v rukách človeka, či je malý alebo veľký

M. Ružeková: Deti si budú pamätať, že budúcnosť planéty je v rukách človeka, či je malý alebo veľký


Do základných škôl prichádza unikátny vzdelávací projekt environmentálnej výchovy Misia Modrá planéta. Využíva pri vzdelávaní množstvo pútavých materiálov a prístupov, aby deti náročná téma životného prostredia zaujala. Rozprávali sme sa s MONIKOU RUŽEKOVOU z neziskovej organizácie EDULAB, ktorá sa so svojimi kolegami a učiteľmi z praxe podieľala na tvorbe týchto jedinečných materiálov pre prvý stupeň základných škôl. Čítaj ďalej
Expertka na médiá: Deťom vo svete médií žalostne chýba čas na zastavenie a reflexiu

Expertka na médiá: Deťom vo svete médií žalostne chýba čas na zastavenie a reflexiu


Viera Kačinová hovorí, ako vplývajú dnešné nové i tradičné médiá na deti, čomu by sme mali pri výchove v súvislosti s médiami doma i v školách venovať pozornosť a ako vyzerá dnešná mediálna výchova na školách. Čítaj ďalej
P. Dráľ: Najväčším problémom školstva nie je objem peňazí, ale ich neefektívne rozdeľovanie, neinvestovanie do ľudí a nejasná zodpovednosť za kvalitu

P. Dráľ: Najväčším problémom školstva nie je objem peňazí, ale ich neefektívne rozdeľovanie, neinvestovanie do ľudí a nejasná zodpovednosť za kvalitu


PETER DRÁĽ je známy analytik a lektor v oblasti vzdelávania. Spolupracuje s viacerými neziskovými organizáciami doma i v zahraničí. Najbližšie plánuje v rámci projektu Školy pre všetkých detailne mapovať potreby škôl. Čo má byť výsledkom 3-ročného snaženia jeho tímu? Ako plánujú pomôcť školám? Čítaj ďalej
Miloš Bélik: Misia Modrá planéta naučí deti rozumieť prostrediu, v ktorom žijú

Miloš Bélik: Misia Modrá planéta naučí deti rozumieť prostrediu, v ktorom žijú


Prečo sú lesy pľúcami Zeme? Kam sa podeje všetok odpad, ktorý denne vyprodukujeme? Je lepšie chodiť do školy autom či bicyklom? Aj na tieto otázky budú hľadať hravou formou odpovede deti v novom projekte Misia Modrá planéta. Čítaj ďalej