Články: Pre študentov
O projekte

Rozhovor

F. Chrenka: Musíme zmeniť nielen status učiteľov, platy, ale aj to, v akých podmienkach deti učia. To je neskutočne dôležité

F. Chrenka: Musíme zmeniť nielen status učiteľov, platy, ale aj to, v akých podmienkach deti učia. To je neskutočne dôležité


S docentom Ferdinandom Chrenkom z Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave sme sa rozprávali, ako by malo vyzerať moderné vzdelávacie prostredie v 21. storočí, ako navrhovali triedu, ktorá podporuje učenie, a prečo by nemala chýbať v žiadnej škole. Čítaj ďalej
Anna Chlupíková: Zisťovanie kvality  škôl nesmie byť sprevádzané strachom. Iba tak sa nebudeme báť rásť a zlepšovať

Anna Chlupíková: Zisťovanie kvality škôl nesmie byť sprevádzané strachom. Iba tak sa nebudeme báť rásť a zlepšovať


Anna Chlupíková je riaditeľkou ZŠ v Novákoch. Na jej meno narazíte takmer všade, kde sa rieši čokoľvek ohľadne zlepšovaniu školstva. Rozprávali sme sa o tom, ako sa učitelia a školy môžu vďaka spätnej väzbe zlepšovať, čo patrí medzi najväčšie bariéry ich rastu a čo by sme mohli robiť v školách inak. Čítaj ďalej
Slovenka učila v Číne škôlkarov: Učitelia sú tu stále sledovaní kamerami. Každý deň musia podávať 100-percentný výkon a rovnako aj deti

Slovenka učila v Číne škôlkarov: Učitelia sú tu stále sledovaní kamerami. Každý deň musia podávať 100-percentný výkon a rovnako aj deti


Kristína Čižmárová vycestovala do Číny, aby sa zdokonalila v čínštine a spoznala viac ich kultúru. Cez pracovnú ponuku učiteľky v materskej škôlke zažila čínske vzdelávanie, spoznala ich rodiny a hoci má podľa nej Čína svoje čaro, čínskych detí je jej veľmi ľúto. Čítaj ďalej
B. Gröhling : Problémy v školstve neriešime racionálne, ale emocionálne

B. Gröhling : Problémy v školstve neriešime racionálne, ale emocionálne


Branislav Gröhling (43) je vyštudovaný právnik, ale aj bývalý podnikateľ v oblasti krásy. V posledných rokoch pod jeho vedením vzniklo viacero vzdelávacích projektov zameraných na študentov stredných odborných škôl, ktorými sa snažil plátať nedostatky aktuálneho vzdelávacieho systému. Čítaj ďalej
Nepočujúca pedagogička Iris Domancová: Aj nepočujúce deti môžu byť úspešné

Nepočujúca pedagogička Iris Domancová: Aj nepočujúce deti môžu byť úspešné


Asi 90 percent nepočujúcich detí sa rodí počujúcim rodičom. Nie každý sa s tým dokáže vyrovnať ľahko. Nepočujúca pedagogička, výskumníčka a moderátorka Iris Domancová však tvrdí, že veľká včasná podpora rodičov a odborníkov dokáže u týchto detí spraviť veľmi veľa. Čítaj ďalej
J. Machaj: Učiteľ každý deň bojuje o pozornosť žiaka. Technológie mu pomáhajú vyhrať

J. Machaj: Učiteľ každý deň bojuje o pozornosť žiaka. Technológie mu pomáhajú vyhrať


Technológie už v našich životoch nie sú ničím výnimočným. Vo vzdelávaní však s nimi na Slovensku ešte tak veľa skúseností nemáme. Ján Machaj, riaditeľ neziskovej organizácie EDULAB, vysvetľuje, ako technológie vo svete i doma vstupujú do vzdelávania, aké sú ich výhody a v čom nám môžu byť pri učení detí prospešné. Čítaj ďalej
R. Králiková: Nemyslím si, že by sme mali technikov preceňovať. Humanitné a spoločenské vedy sú pre nás rovnako dôležité

R. Králiková: Nemyslím si, že by sme mali technikov preceňovať. Humanitné a spoločenské vedy sú pre nás rovnako dôležité


Väčšina ľudí si myslí, že máme priveľa absolventov humanitných a spoločenských odborov a naopak málo absolventov technických. Renáta Králiková tvrdí, že to nie je pravda. Čítaj ďalej
Petra Fridrichová: Ľudia majú skreslené predstavy o tom, koľko učitelia pracujú a čo všetko v skutočnosti robia

Petra Fridrichová: Ľudia majú skreslené predstavy o tom, koľko učitelia pracujú a čo všetko v skutočnosti robia


S Petrou Fridrichovou sme sa rozprávali, ako to dnes v skutočnosti s prácou učiteľa vyzerá v praxi, či je alebo nie je adekvátne, aby učitelia boli aj v čase slabých výsledkov slovenských žiakov ohodnotení lepšie, ale aj o tom, že by meranie pokroku každého žiaka mohlo prispieť k zvýšeniu kvality vzdelávania Čítaj ďalej